  • Data: 2022-07-08 20:38:34
    Temat: Re: ISDN
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > A jest do tego jakas "centralka zakładowa" czy juz nie trzeba?

    Nie trzeba. Już od dawna nie było trzeba. Nawet bez VoIP, w latach
    dziewięćdziesiątych, telekomy oferowały osługi "wirtualnych central".
    Czyli dla numerów firmowych, niekoniecznie w jednej lokaliczacji,
    ruch był taryfikowany ryczałtowo, czyli za darmo w ramach abonamentu.
    Działało też skrócone wybieranie numerów wewnętrznych. Tepsa była
    zapóźniona, ale chyba w końcu też się takiej usługi dorobiła, choć
    nie była ona sukcesem marketingowym.

    Wracając do tego "mojego" telefonu, kiedyś myślałem, że to lokalna
    realizacja z lokalnym Asteriskiem czy czymś. Ale coś mi się obiło
    o uszy, że jednak Orange. Zdaje się, że nawet mam publiczny numer,
    choć wszystko co dzwoni, dzwoni "lokalnie".

    --
    Jarek