  • Data: 2022-07-08 23:58:29
    Temat: Re: ISDN
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.07.2022 o 10:51, J.F pisze:

    > Chyba nawet skreslil z cennika, mnie chodzilo o to, czy jeszcze jest
    > jakas znaczaca liczba uzytkownikow, czy ostatnie niedobitki?

    Raczej niedobitki niedobitków, bo POTS od ponad dekady jest w regresie.
    Na co komu telefon stacjonarny jak są komórki, komunikatory, czy
    wideokonferencje?

    > Sprzet do ISDN ktos jeszcze robi?

    Pewnie gdzieś, ktoś robi, ale na jaką skalę to nie mam pojęcia.
    Dziś już nie sprzęt a oprogramowanie służy do komunikacji. Człowiek
    potrzebuje jedynie interfejsów w postaci mikrofonu i głośnika,
    ewentualnie kamery oraz monitora.

    > Ale ale ... jak jakas firma chce wieksza ilosc numerow do biura ...
    > to co jej teraz Orange czy inni wciskaja?

    Większa firma to ma opiekuna biznesowego i ten jej wciśnie co mają na
    stanie, niekoniecznie z wachlarza usług dostępnych na stronie głównej.

    > ISDN wlasnie, centralke VoIP czy komorki ?

    Zależy od wielkości i obszaru działania. Taki na przykład szpital
    miejski/powiatowy dostanie BRA mimo, że nie ma go w cenniku oficjalnym,
    oczywiście o ile są możliwości techniczne. Większa firma dostanie PRA i
    też będzie zadowolona, ktoś inny dostanie "jedynie" łącze światłowodowe
    i sam ogarnia temat łączności.
    Dziś już nie ma jednego słusznego operatora w postaci TPSA i wyboru
    dwóch usług na krzyż.