  • Data: 2020-08-07 13:29:51
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan Mateusz Viste napisał:
> [...]

    Cos mi chodzi po glowie, ze w Norwegii do tej pory jest dziwnie ...

    >No to wszystko się zgadza. Myśmy mieli przodujący ustrój, w którym
    >bolec uziemiający znany był od samego początk elektryfikacji. Obecny
    >bywał w domach na pewno w latach 50-60, a można przypuszczać, że i w
    >40.

    Hm .. moze i faktycznie bywal, ale raczej rzadko.
    Wiekszosc gniazdek mialo tylko dwie dziury.

    Ba - sporo wtyczek bylo okraglych, nawet katowych, ale bez dziury na
    bolec.
    I jak to wsadzic do gniazdka z bolcem ?
    A jak wtyczka "zalewana", to wiertarka kiepsko w tym wierci :-(

    Ale ... skad sie to u nas wzielo ?
    Pierwsze elekryfikacje to chyba rodem z Niemiec ... oni wymysli ten
    bolec ?
    A potem przeszli na swoje Schucko ?

    Czy to druga fala - przez ZSRR, ale skad u nich ? Sami wymyslili ?

    >W latach 70 mogły już pojawiać się pierwsze gniazdka z bolcem u góry.

    Raczej nie. PRL, unifikacja ... bolec na dole.

    J.