    From: "Michał" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ile kosztuje monitoring?
    Date: Mon, 5 Jan 2009 13:45:43 +0100

    Jakie minimalne
    > parametry są tutaj konieczne, i dlaczego? Czy da się stworzyć taki
    > monitoring na najtańszych mini-kamerach płytkowych? Przypominam że chodzi
    > przede wszystkim o jak najmniejsze koszty. Co do okablowania- pójdzie po
    > ścianach, w korytkach, nie wiem tylko czy zamiast BNC można zastosować
    > skrętkę, wyszłoby to dużo taniej.

    Sadze ze za 1500zl, jak masz to zrobic komus znajomemu, to dasz rade jakos
    zarobic:)
    Co do kamer- kolorowa kopulke w przyzwoitej jakosci kupisz juz za jakies
    100zl, tam sa wlasnie kamery plytkowe, zadna jakosc,ale dziala.
    Co do dlugosci nagrywania, wszystko zalezy jaka jakosc, typ zapisu itp
    poustawiasz. Poszperaj po necie, sa gdzies orientacyjne przeliczniki i
    kalkulatory, zobacz na stronie tayamy.
    mozna zastosowac skretke, ale dojda CI konwertery do skretki (
    transformatory) , jak masz blisko , mozesz probowac bez, albo po kablu
    alarmowym. Tak mozesz ciac koszty, ale to na wlasna odpowiedzialnosc:)
    przewaznie jak dziala to dziala, ale z tym roznie bywa...
    co do korytek - najgorsza robota jaka moze byc...

    co do wymagan kamery, teoretycznie sa przepisy jak ma wygladac dowod z
    kamery, wielkosc postaci, ile kadru ma zajmowac itp, poszperaj jak
    koniecznie chcesz to wiedziec.
    W praktyce, kwestia tego jak sie da ustawic kamery itp.ogolnie nie zdarzylo
    mi sie zeby ktos w takich sklepach latal do sadu z dowodami... jak kogos
    zlapiesz to wolasz policje i itak mu nic nie zrobia... jak kogos nie
    zlapiesz to szkoda zachodu zeby go ganiac, bo nikt listu gonczego nie bedzie
    dawac... takie sa realia, ale to zalezy od wielu czynnikow i przede
    wszystkim kosztow:)
    pozdrawiam
    michal