  • 1. Data: 2009-01-05 10:40:33
    Temat: Ile kosztuje monitoring?
    Od: "rosak" <...@...w>

    Witam,
    chodzi mi o koszt instalacji monitoringu w pomieszczeniu, składającego się z
    4 kamer CCTV i komputera z kartą DVR. Całość w miarę prosta, po kosztach.
    Niedługo mam zamiar montować u znajomych (wszystko od podstaw, łącznie z
    zakupem sprzętu), i nie wiem ile za to wziąć.
    rosak

  • 2. Data: 2009-01-05 11:07:21
    Temat: Re: Ile kosztuje monitoring?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "rosak" <...@...w> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztach. Niedługo mam zamiar montować u znajomych (wszystko od podstaw,
    > łącznie z zakupem sprzętu), i nie wiem ile za to wziąć.

    Z kartami do PCtów są często problemy. Ale jeżeli koniecznie ma być karta w
    PC to czemu nie.
    A może kamerki IP np. SD605VPRO ? Nie potrzeba wtedy karty, oprogramowanie
    masz dostarczone z kamerą i obsługuje nawet do 64 kamer naraz.
    Dobrze też wychodzi rejestrator standalone np.UDR-4004 oraz 4 średniej klasy
    kamerki.
    Napisz do mnie na priv to zaproponuję ci kilka zestawów.

    Marek

  • 3. Data: 2009-01-05 11:51:20
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    komputer z karta to pomylka... bedziesz jezdzic i poprawiac przy kazdym
    zwisie itp.

    najtanszy rejestrator i calkiem przyzwoity kosztuje jakies 500zl, kamery od
    ok 150zl. poszperaj po alegro,ofert jest sporo, ceny czesto lepsze jak w
    hurtowniach.
    co do robocizny, wszystko zalezy od tego ile masz roboty... jak prowadzisz
    kable, czy masz korytka, czy rzucasz nad sufitem podwieszanym. moze to CI
    zajac dzien, dwa a moze 3-4h. wez pod uwage, ze jak to zalozysz i cos sie
    bedzie dzialo, musisz jechac, poswiecic czas, koszty dojazdu itp. to
    loteria, czy sie cos bedzie dzialo czy nie, ale nawet drobne zmiany, jak to
    u znajomych to nie zawsze jest jak skasowac za to...
    Sadze ze okolo 500zl trzeba wziac, kwestia tego za ile kupisz material i jak
    sie z niego bedziesz rozliczac... niektore hurtownie i przy takim zakupie
    dadza CI jakis tam rabat.
    napisz skad jestes,
    pozdrawiam
    michal

  • 4. Data: 2009-01-05 12:33:50
    Od: "rosak" <...@...w>

    Dobra, dzięki Wam już wiem coś więcej.
    Sprecyzuję więc teraz wymagania, choć nie wiem do końca czy w ogóle się za
    to wezmę ponieważ dla klienta cena całości powyżej 1,5kpln jest już
    zaporowa. Ma to być monitoring małego sklepu, tylko dzienny, z podglądem na
    żywo (w biurze na zapleczu) ale też zapisem. Podgląd zdalny przez internet
    niekonieczny. Jakość zapisywanego obrazu ma wystarczyć do zidentyfikowania
    'nieuczciwego' klienta bądź pracownika.
    Rzeczywiście komputer nie jest tu konieczny, nie wiedziałem że rejestratory
    są już tak tanie, na allegro widzę AVC763 nawet za 380zł, do tego twardy
    dysk 500GB za jakieś 280zł i TV (całość wychodzi w sumie podobnie co
    komputer z systemem ale dużo mniej z tym problemów). A propos dysku- ile
    godzin materiału w MPEG-4 na to wejdzie z 4 kamer? zapis oczywiście tylko po
    detekcji ruchu. Największy problem jest więc z kamerami. Jakie minimalne
    parametry są tutaj konieczne, i dlaczego? Czy da się stworzyć taki
    monitoring na najtańszych mini-kamerach płytkowych? Przypominam że chodzi
    przede wszystkim o jak najmniejsze koszty. Co do okablowania- pójdzie po
    ścianach, w korytkach, nie wiem tylko czy zamiast BNC można zastosować
    skrętkę, wyszłoby to dużo taniej.
    Lokalizacja- Bielsko-Biała.
    --
    rosak

  • 5. Data: 2009-01-05 12:45:43
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    Jakie minimalne
> [...]
    > przede wszystkim o jak najmniejsze koszty. Co do okablowania- pójdzie po
    > ścianach, w korytkach, nie wiem tylko czy zamiast BNC można zastosować

    Sadze ze za 1500zl, jak masz to zrobic komus znajomemu, to dasz rade jakos
    zarobic:)
    Co do kamer- kolorowa kopulke w przyzwoitej jakosci kupisz juz za jakies
    100zl, tam sa wlasnie kamery plytkowe, zadna jakosc,ale dziala.
    Co do dlugosci nagrywania, wszystko zalezy jaka jakosc, typ zapisu itp
    poustawiasz. Poszperaj po necie, sa gdzies orientacyjne przeliczniki i
    kalkulatory, zobacz na stronie tayamy.
    mozna zastosowac skretke, ale dojda CI konwertery do skretki (
    transformatory) , jak masz blisko , mozesz probowac bez, albo po kablu
    alarmowym. Tak mozesz ciac koszty, ale to na wlasna odpowiedzialnosc:)
    przewaznie jak dziala to dziala, ale z tym roznie bywa...
    co do korytek - najgorsza robota jaka moze byc...

    co do wymagan kamery, teoretycznie sa przepisy jak ma wygladac dowod z
    kamery, wielkosc postaci, ile kadru ma zajmowac itp, poszperaj jak
    koniecznie chcesz to wiedziec.
    W praktyce, kwestia tego jak sie da ustawic kamery itp.ogolnie nie zdarzylo
    mi sie zeby ktos w takich sklepach latal do sadu z dowodami... jak kogos
    zlapiesz to wolasz policje i itak mu nic nie zrobia... jak kogos nie
    zlapiesz to szkoda zachodu zeby go ganiac, bo nikt listu gonczego nie bedzie
    dawac... takie sa realia, ale to zalezy od wielu czynnikow i przede
    wszystkim kosztow:)
    pozdrawiam
    michal

  • 6. Data: 2009-01-05 12:47:41
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    www.dipol.com.pl

    jak wyżej, a także http://www.aval.com.pl/

    >Czy da się stworzyć taki
    > monitoring na najtańszych mini-kamerach płytkowych?
    IMO da się, ale ALE z rozpoznawania to g... wyjdzie

    >Przypominam że chodzi
    > przede wszystkim o jak najmniejsze koszty.
    Tanie mięso...
    Zrób tak żebyś nie musiał naprawiać co kilka tygodni, tanie zasilacze sie
    mszczą, tanie złącza, źle wybrany kabel czesto wcale nie najtańszy...

    >Co do okablowania- pójdzie po
    > ścianach, w korytkach, nie wiem tylko czy zamiast BNC można zastosować
    > skrętkę, wyszłoby to dużo taniej.

    Nie, dojdzie koszt transformatorów 2 szt na każdą linię (najtańsze się
    zemszczą ).

    Włodek

  • 7. Data: 2009-01-05 13:11:04
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    nie wiedziałem że rejestratory
    > są już tak tanie, na allegro widzę AVC763 nawet za 380zł,

    Zauważ że ten AVC obsługuje powoli już wychodzące zużycia dyski ATA.
    Na dzień dzisiejszy Dysk ATA jest średnio 100zł droższy niż jego
    odpowiednik SATA.
    I dodatkowo coraz trudniej dostępny. Jak tak dalej pójdzie za parę miesięcy
    moze być że dyski ATA znikną ze sprzedaży.

    > A propos dysku- ile godzin materiału w MPEG-4 na to wejdzie z 4 kamer?
    > zapis oczywiście tylko po detekcji ruchu.
    Może byc i nawet 2 miesiące.

> [...]
    > wszystkim o jak najmniejsze koszty. Co do okablowania- pójdzie po
    > ścianach, w korytkach, nie wiem tylko czy zamiast BNC można zastosować

    Szczerze mówiąc to za 1500 zł. nie brałbym sie za taką robotę. Po pierwsze
    żeby coś z tych 1500 uszczknąć dla siebie jako wynagrodzenie zmuszony jestes
    kupować najtańsze kamery i tani rejestrator a to powoduje że będą poprostu
    kiepskie. Będziesz latał na poprawki i dołozysz do interesu już przy drugim
    przyjeździe.
    Taka robota na 4 kamery aby miała sens dla obu stron to od 3 tys się dopiero
    zaczyna rozmawiać. Poniżej to jest zabawa i zabawki.

    Marek

  • 8. Data: 2009-01-05 13:44:31
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]

    > Sprecyzuję więc teraz wymagania, choć nie wiem do końca czy w ogóle się za
    > to wezmę ponieważ dla klienta cena całości powyżej 1,5kpln jest już

    Czyli nie stać go.
    Bo wiesz, jest takie przysłowie: "głupiego robota znajdzie", póki co możesz
    tego uniknąć.

    e.

  • 9. Data: 2009-01-05 15:58:46
    Od: Dylon <d...@s...w.naglowku.pl>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 13:33:50 +0100, rosak wrote:

    > klienta b?dOE pracownika. Rzeczywi?cie komputer nie jest tu konieczny,

    Jak to nie musi byc bezawaryjne to pc z karta sobie poradzi...

    Poza tym, tanie rejestratory (przynajmniej te ktorymi sie bawilem) maja
    ten minus, ze obraz przysylany po necie (a zdalny podglad jest przydatny)
    ma duzy bitrate i bez dobry lacz po obu stronach jest kicha...

    > nie wiem tylko czy zamiast BNC mo?na zastosowaae skretke, wysz?oby to

    To proszenie sie o klopoty. Zwykla skretka bedzie ci "zbierac" zaklocenia
    od innych urzadzen kabli elektr. etc...
    Koncentryk z linia zasilajaca kupisz w bardzo rozsadnej cenie (nieduzo
    wiekszej od utp)

    --
    Maciej Dylski
    adres: szukaj w naglowku

  • 10. Data: 2009-01-05 17:38:27
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    Michał wrote:

    > komputer z karta to pomylka... bedziesz jezdzic i poprawiac przy kazdym
    > zwisie itp.

    Taak, rejestratory... od jakiegoś czasu szukam rejestratora, który umożliwi
    podgląd czy to "na żywo" czy z zapisanego nagrania po LANie (z kilku stacji
    na raz) pod normalnymi przeglądarkami jak choćby firefox ale pod Linuksem
    (idealnie bez javy, a np. motion jpeg) ...

    Jeszcze takiego nie znalazłem :-(

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl