  • 1. Data: 2022-12-07 11:20:36
    Temat: Instrukcja ronda :)
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    https://epoznan.pl/news-news-134882-portal_motoryzac
    yjny_o_rondzie_rataje_oznakowanie_jest_skandaliczne_
    autor_powinien_zdrapywac_zyletka_linie_z_asfaltu?new
    sletter=1

    "Dostało się osobom, które odpowiadają za organizację ruchu na
    przebudowanym węźle komunikacyjnym.
    O tym, że rondo Rataje sprawia problemy kierowcom, piszemy od początku
    jego "nowej kariery", a więc od chwili, gdy zostało oddane do użytku po
    kompleksowej przebudowie. Do naszej redakcji przychodziło mnóstwo
    wiadomości od kierowców, którzy nie wiedzieli, w jaki sposób poruszać
    się po rondzie i prosili o filmy instruktażowe, bo ich zdaniem
    rozwiązania zastosowane na rondzie wprowadzają chaos i dezinformację."

    Generalnie nic do tego ronda nie mam ale "trzeba się go nauczyć".

    Ktoś, kto pierwszy raz tam jedzie, może się zaplątać, co widać, kiedy
    tam przejeżdżam. Mógłbym napisać, że to rondo jest dla inteligentnych
    czy wybitnych kierowców ale nie do końca byłaby to prawda. Myk polega na
    tym, że nim wjedziemy na rondo, trzeba WIEDZIEĆ dokąd prowadzą pasy i
    zająć odpowiedni pas co najmniej 100m od ronda. Potem idzie z górki.

    Za pierwszym razem, może to być problematyczne :) O światłach na rondzie
    nie wspominam bo w Poznaniu to od lat jest oczywiste.

    https://epoznan.pl/news-news-128085-pim_pokazuje_jak
    _jezdzic_po_rondzie_rataje_jest_instruktazowy_film

    Film instruktażowy :D

    https://youtu.be/eTpfTgJavQ0

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 2. Data: 2022-12-07 11:29:03
    Temat: Re: Instrukcja ronda :)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-12-2022 o 11:20, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > tym, że nim wjedziemy na rondo, trzeba WIEDZIEĆ dokąd prowadzą pasy i
    > zająć odpowiedni pas co najmniej 100m od ronda. Potem idzie z górki.

    Przede wszystkim trzeba się trzymać linii wyprowadzających pasy na
    skręcie w lewo z DANEGO WJAZDU, a nie sugerować się liniami
    wyprowadzającymi z INNYCH wjazdów.

    One krzyżują się często pod kątem mniejszym niż prosty.

    To najczęstszy błąd, sam już kilka razy miałem dyskusje z tępakami,
    którzy tego nie rozróżniają.

    A jest ich mnóstwo, wśród nich nawet jeżdżący tam codziennie.
    Delikwenci upierają się żeby tego nie rozróżnić i jechać źle.

    Najczęściej jadąc w lewo z JPII w Krzywoustego, nie trzymają się
    skrajnego prawego pasa dla skręcających w lewo (który po połowie ronda
    robi się pasem zewnętrznym), tylko pchają się na drugi, bardziej wewnętrzny.
    Tak jak na przypadku ostatnio opisywanym, gdzie tak właśnie pojechał
    czerwony samochód.

  • 3. Data: 2022-12-07 11:33:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]

    robi się pasem zewnętrznym), tylko pchają się na drugi, bardziej wewnętrzny.
    Tak jak na przypadku ostatnio opisywanym, gdzie tak właśnie pojechał

    https://moto.pl/MotoPL/7,88389,29227877,rondo-rataje
    -w-poznaniu-to-koszmar-kierowcow-jak-poruszac-sie.ht
    ml#do_w=254&do_v=701&do_st=RS&do_sid=949&do_a=949&s=
    BoxLoCpLink

  • 4. Data: 2022-12-07 11:59:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-12-07 o 11:29, Cavallino pisze:

> [...]
    > wewnętrzny.
    > Tak jak na przypadku ostatnio opisywanym, gdzie tak właśnie pojechał

    Krzyżowanie (w sensie łączenie dwóch pasów w ten sposób) dwóch linii
    przerywanych jest idiotyczne. Powinno być na jednym z nich linia
    przerywana przytulona do ciągłej i już wtedy wiadomo, kto ma pierwszeństwo.
    T.

  • 5. Data: 2022-12-07 13:03:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 7 Dec 2022 11:33:27 +0100, w <tmpq5o$apo$1@gioia.aioe.org>, Cavallino
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > https://moto.pl/MotoPL/7,88389,29227877,rondo-rataje
    -w-poznaniu-to-koszmar-kierowcow-jak-poruszac-sie.ht
    ml#do_w=254&do_v=701&do_st=RS&do_sid=949&do_a=949&s=
    BoxLoCpLink

    Ten fragment mnie ujął. Co to za wynalazek i kto zmienia pas?
    https://i.imgur.com/LtIxO4R.png

  • 6. Data: 2022-12-07 13:06:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > https://moto.pl/MotoPL/7,88389,29227877,rondo-rataje
    -w-poznaniu-to-koszmar-kierowcow-jak-poruszac-sie.ht
    ml#do_w=254&do_v=701&do_st=RS&do_sid=949&do_a=949&s=
    BoxLoCpLink

    Ale to jest jeszcze lepsze:
    https://i.imgur.com/c50VReZ.png

  • 7. Data: 2022-12-07 13:13:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.12.2022 o 11:33, Cavallino pisze:

    > Przede wszystkim trzeba się trzymać linii wyprowadzających pasy na
    > skręcie w lewo z DANEGO WJAZDU, a nie sugerować się liniami
    > wyprowadzającymi z INNYCH wjazdów.

    Ale nim się wjedzie na rondo to są znaki dla każdego pasa (niebieskie u
    góry) które pokazują kierunek: w prawo, prosto, lewo. Wystarczy zająć na
    wjeździe odpowiedni pas do kierunku jazdy i nie zmieniać pasa na samym
    rondzie.

> [...]
    >
    > A jest ich mnóstwo, wśród nich nawet jeżdżący tam codziennie.
    > Delikwenci upierają się żeby tego nie rozróżnić i jechać źle.

    Ci, co powodują kolizje, kombinują na rondzie zmianę pasa ale jest to
    wynik zajęcia złego pasa na samym wjeździe...czyli konsekwencja złego
    wyboru na wstępie.

    Jak pisałem, ten co pierwszy raz wjeżdża na to rondo jest jakby
    "wygłupiony" bo nauczony zasady, że można sobie zmieniać pasy na rondzie
    według "widzimisię". Idealna pułapka dla niezdecydowanych kierowców,
    których jest całe stado. Pierwszy raz, jak wjechałem na to rondo, po
    przemalowaniu pasów to wyjechałem jeden zjazd wcześniej, bo nie
    zauważyłem znaków kierunkowych F-11 na wjeździe i to mnie zmyliło.

    Wystarczy że zajmie się na wjeździe odpowiedni pas do znaku F-11 i
    problemów dalej nie będzie...co trzeba zrobić 100m przed rondem.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2022-12-07 13:16:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.12.2022 o 13:03, r...@k...pl pisze:

> [...]
    BoxLoCpLink

    > Ten fragment mnie ujął. Co to za wynalazek i kto zmienia pas?

    Jakbyś przed wjazdem na rondo, stosował się do F-11 to problemów nie
    będzie i nie będzie potrzebna zmiana pasa na rondzie/kombinacje z powodu
    złego wyboru na samym początku :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2022-12-07 13:27:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 7 Dec 2022 13:16:07 +0100, w <tmq07k$9647$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    BoxLoCpLink

    > Jakbyś przed wjazdem na rondo, stosował się do F-11 to problemów nie

    To ja się domyślem i bez tego, że takie jest oznaczenie.

    > i nie będzie potrzebna zmiana pasa na rondzie/kombinacje z powodu
    > złego wyboru na samym początku :]

    Linie jednostronnie przerywane widzę. Ale po wuj te kreski w poprzek pasa? To
    bardziej myli niż pomaga.

    Ale to nie przebija dawnego wrocławskiego patentu :D
    https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/91/97/5e3c3342
    7dde8_o_large.jpg
    https://gazetawroclawska.pl/jezyczek-bezpieczenstwa-
    urzednicy-zrobili-nowy-znak-ale-nie-wiedza-jak-sie-d
    o-niego-stosowac/ar/c1-14769352

  • 10. Data: 2022-12-07 13:38:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.12.2022 o 13:27, r...@k...pl pisze:

> [...]
    >
    > To ja się domyślem i bez tego, że takie jest oznaczenie.

    > Linie jednostronnie przerywane widzę. Ale po wuj te kreski w poprzek pasa? To

    Myli niezdecydowanych. Ten, który WIE gdzie ma jechać to jedzie i pasa
    nie zmienia. Ten co kombinuje to zmienia pas na rondzie na inny,
    niezgodny ze znakiem F-11, który był na wjeździe.

> [...]
    7dde8_o_large.jpg
    > https://gazetawroclawska.pl/jezyczek-bezpieczenstwa-
    urzednicy-zrobili-nowy-znak-ale-nie-wiedza-jak-sie-d

    Dla mnie oczywiste, że mam wpuścić w tym miejscu busa, jeśli będzie
    jechał. Może inni mają z tym problem?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>