  • 11. Data: 2022-12-07 14:17:07
    Temat: Re: Instrukcja ronda :)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 7 Dec 2022 13:38:40 +0100, w <tmq1gs$97c3$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Myli niezdecydowanych. Ten, który WIE gdzie ma jechać to jedzie i pasa
    > nie zmienia. Ten co kombinuje to zmienia pas na rondzie na inny,
    > niezgodny ze znakiem F-11, który był na wjeździe.

    Czyli zgodnie z przepisami może zmienić pas, aby móc pojechać niezgodnie z
    przepisami wbrew znakowi na wjeździe. Dobre :D

    urzednicy-zrobili-nowy-znak-ale-nie-wiedza-jak-sie-d
    o-niego-stosowac/ar/c1-14769352

    > Dla mnie oczywiste, że mam wpuścić w tym miejscu busa, jeśli będzie
    > jechał. Może inni mają z tym problem?

    Nie masz. Możesz.

  • 12. Data: 2022-12-07 14:33:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.12.2022 o 14:17, r...@k...pl pisze:

> [...]
    7dde8_o_large.jpg
    >>> https://gazetawroclawska.pl/jezyczek-bezpieczenstwa-
    urzednicy-zrobili-nowy-znak-ale-nie-wiedza-jak-sie-d

    Wolę "mam". Nie jestem złośliwy na drodze :) ale takich spotykam w 50%.
    Wystarczy, że włączę się do ruchu gdzie widzę że pojazd jadący drogą nie
    musi hamować ani przyspieszać i spokojnie zdążę wjechać i mu nawet
    "uciec" to chuj trąbi, światłami mruga, kombinuje z wyprzedzaniem i
    hamowaniem pod nosem. Taka zasada 3 sekund. Możesz sobie zrobić test,
    jest bardzo prosty.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2022-12-07 14:50:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Czyli zgodnie z przepisami może zmienić pas, aby móc pojechać niezgodnie z
    > przepisami wbrew znakowi na wjeździe. Dobre :D

    Nie do końca. Znak F-11 nie jest stricte znakiem nakazu
    https://ltesty.pl/znak-uzupelniajacy,F-11/

    Chociaż tak należy go traktować :)

    Nie mylić ze znakiem C-5 https://ltesty.pl/znak-nakazu,C-5/

    Potem zwykła logika, że skoro mamy wyznaczony i dozwolony TYLKO ten
    kierunek jazdy, to nie możemy go zmieniać dokąd nie opuścimy skrzyżowania :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2022-12-07 20:44:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-12-2022 o 13:03, r...@k...pl pisze:
> [...]
    -w-poznaniu-to-koszmar-kierowcow-jak-poruszac-sie.ht
    ml#do_w=254&do_v=701&do_st=RS&do_sid=949&do_a=949&s=
    BoxLoCpLink

    > Ten fragment mnie ujął. Co to za wynalazek i kto zmienia pas?
    > https://i.imgur.com/LtIxO4R.png

    Zależy kto skąd wjechał.
    Ale oczywiście nie ma to zbytnio oparcia w oznakowaniu....

  • 15. Data: 2022-12-07 20:46:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-12-2022 o 13:27, r...@k...pl pisze:

    > Linie jednostronnie przerywane widzę. Ale po wuj te kreski w poprzek pasa?

    To są linie dla tych którzy wjechali przedostatnim wjazdem.

  • 16. Data: 2022-12-07 20:48:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-12-2022 o 14:50, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Potem zwykła logika, że skoro mamy wyznaczony i dozwolony TYLKO ten
    > kierunek jazdy, to nie możemy go zmieniać dokąd nie opuścimy
    > skrzyżowania :)

    Ale tam w lewo można z dwóch pasów z wjazdu z JPII...
    I one przechodzą w dwa pasy po połowie ronda, ale koślawo trochę...

  • 17. Data: 2022-12-07 20:51:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-12-2022 o 13:13, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Ale nim się wjedzie na rondo to są znaki dla każdego pasa (niebieskie u
    > góry) które pokazują kierunek: w prawo, prosto, lewo. Wystarczy zająć na
    > wjeździe odpowiedni pas do kierunku jazdy i nie zmieniać pasa na samym
    > rondzie.

    Tam jest są 4 pasy przed rondem, albo i 5.

    > Ci, co powodują kolizje, kombinują na rondzie zmianę pasa ale jest to
    > wynik zajęcia złego pasa na samym wjeździe...czyli konsekwencja złego
    > wyboru na wstępie.

    Nie.
    Dwa pasy do skrętu w lewo przed wjazdem = dwa pasy przy zjeździe.
    tyle że mylą jak wjechać na te zjazdowe.

    Pomagają im w tym nakładające/krzyżujące się linie z różnych wjazdów.

    Uwierz, jeżdżę przez to rondo kilka razy w tygodniu przynajmniej.

  • 18. Data: 2022-12-07 20:54:34
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.12.2022 o 20:48, Cavallino pisze:

    > Ale tam w lewo można z dwóch pasów z wjazdu z JPII...

    Niom, dokładnie tak, jak wskazuje na początku znak F-11

    > I one przechodzą w dwa pasy po połowie ronda, ale koślawo trochę...

    Bo jest to skrzyżowanie bardziej niż rondo i nie bardzo nadaje się do
    jeżdżenia w kółko jak wielu kierowcom się wydaje, że do tego służą ronda :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2022-12-07 22:14:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.12.2022 o 20:51, Cavallino pisze:

    > Uwierz, jeżdżę przez to rondo kilka razy w tygodniu przynajmniej.

    Zrobię Ci zdjęcie znaków F-11 z przynależnością do pasa bo w google
    chyba nie ma, generalnie te znaki są również poziome i na 5 pasów, tylko
    jeden jest w lewo. Taki sam myk jest na rondzie Solidarności
    (Winogrady), gdzie tylko jeden pas, lewy, pozwala na skręt w lewo lub
    prosto. Pozostałe pasy to prosto przez rondo lub w prawo i teraz logika,
    że jeśli ktoś przed wjazdem na rondo _nie_ wybierze skrajnie lewego pasa
    to nie może na rondzie zmieniać pasa na lewy, żeby jechać w lewo.

    https://s10.tvp.pl/images2/0/d/f/uid_0dffbedf9c7f86a
    4b2186c51dff06aeb1595089835047_width_900_play_0_pos_
    0_gs_0_height_506.jpg

    Mylące dla kierowców jest oznakowanie POZIOME bo interpretują to tak, że
    wolno im jechać w kółko a to nie prawda bo jest to kierunek danego pasa
    PROSTO. Pasy gdzie można jechać w lewo są oznakowane strzałką w lewo.

    Na obrazku wyżej to widać, jakie jest oznakowanie poziome.

    To w sumie bardzo proste ale kompletnie zagmatwane dla nieogarów i
    nielogików :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2022-12-07 22:26:00

    Wed, 7 Dec 2022 20:46:04 +0100, w <tmqqhs$44k$3$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > To są linie dla tych którzy wjechali przedostatnim wjazdem.

    OMG -- czyli w zależności którym wjazdem wjechałeś to inne linie ciebie dotyczą
    (czyli inaczej biegnie pas)??