  • 61. Data: 2022-12-09 11:38:43
    Temat: Re: Instrukcja ronda :)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-12-2022 o 11:26, r...@k...pl pisze:

    > https://youtu.be/eTpfTgJavQ0?t=73
    > Drugi różowy (ostatni) wjeżdżający z lewej.

    Co z nim?
    Jedzie prawidłowo, nawraca na rondzie.

  • 62. Data: 2022-12-09 11:40:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-12-2022 o 11:23, r...@k...pl pisze:
    > Fri, 9 Dec 2022 00:58:44 +0100, w <tmtto1$1grt2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    > LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > To powiedz miszczu skąd kierownik ma wiedzieć (bez znajomości skrzyżowania,
    > pierwszy raz tam jest) czy na rozwidleniu pasów (tych co wcześniej
    > zakreskowałem), ma pojechać w lewy pas czy w prawy pas?

    A skąd ma wiedzieć na każdym innym skrzyżowaniu z dwoma pasami przed
    skrętem i dwoma po skręcie, że nie wolno mu wjechać z prawego na lewy po
    skręcie?

    Reguła ta sama.

  • 63. Data: 2022-12-09 11:41:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-12-2022 o 11:27, r...@k...pl pisze:

    > A znak jest przed rondem?

    Ten o ruchu okrężnym?
    Zawsze był i soro i ustąp.

  • 64. Data: 2022-12-09 11:46:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 9 Dec 2022 11:40:12 +0100, w <tmv3ab$fdm$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > A skąd ma wiedzieć na każdym innym skrzyżowaniu z dwoma pasami przed
    > skrętem i dwoma po skręcie, że nie wolno mu wjechać z prawego na lewy po
    > skręcie?

    Na żadnym innym skrzyżowaniu pas w połowie drogi, pomiędzy odnogami, nie
    rozwidla się na dwa (a raczej nie zachodzą na siebie).

  • 65. Data: 2022-12-09 11:47:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 9 Dec 2022 11:38:43 +0100, w <tmv37i$fdn$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Co z nim?
    > Jedzie prawidłowo, nawraca na rondzie.

    F11 zezwala?

  • 66. Data: 2022-12-09 11:59:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-12-2022 o 11:46, r...@k...pl pisze:

    > Na żadnym innym skrzyżowaniu pas w połowie drogi, pomiędzy odnogami, nie
    > rozwidla się na dwa

    Nigdy nie mów nigdy.
    NPewnie znajdziesz niejedno duże skrzyżowanie gdzie się tak dzieje.

    > (a raczej nie zachodzą na siebie).

    Zachodzą, krzyżują się z pasami dla kierunku poprzecznego.
    Tyle że kąt jest bardziej wyraźny, odległość mniejsza, więc łatwiej się
    rozeznać.

    Niemniej - zasada jest ta sama.
    Jak wjedziesz z prawego na lewy pas i w ten sposób zajedziesz drogę
    komuś jadącego z lewego na lewy i kolizję spowodujesz, to wina jest Twoja.

  • 67. Data: 2022-12-09 16:04:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 9 Dec 2022 11:59:57 +0100, w <tmv4fc$fdm$3$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Nigdy nie mów nigdy.
    > NPewnie znajdziesz niejedno duże skrzyżowanie gdzie się tak dzieje.

    We Wrocławiu mamy bliźniacze do tego rondo Reagana -- tam cały czas jedziesz
    swoim pasem od wjazdu do zjazdu.

    > Zachodzą, krzyżują się z pasami dla kierunku poprzecznego.
    > Tyle że kąt jest bardziej wyraźny, odległość mniejsza, więc łatwiej się
    > rozeznać.

    Ni wuja jadać z lewej strony ekranu na górę nie wiedziałbym czy mam jechać wg
    ciągłej czy przerywanej. Jak bez znajomości ronda mam wiedzieć?

    > Niemniej - zasada jest ta sama.
    > Jak wjedziesz z prawego na lewy pas i w ten sposób zajedziesz drogę
    > komuś jadącego z lewego na lewy i kolizję spowodujesz, to wina jest Twoja.

    Tylko kto zmienia pas?

  • 68. Data: 2022-12-09 19:40:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-12-2022 o 11:47, r...@k...pl pisze:

    > F11 zezwala?

    Na SORO?
    Nie widziałem nigdy znaku dopuszczającego zawracania na rondzie.
    Co chyba oznacza, że zakazu nie ma.

    A linia przerywana pozwala mu zmienić pas i zamiar już na rondzie.

  • 69. Data: 2022-12-09 19:43:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-12-2022 o 16:04, r...@k...pl pisze:

> [...]
    >
    > Ni wuja jadać z lewej strony ekranu na górę nie wiedziałbym czy mam jechać wg
    > ciągłej czy przerywanej. Jak bez znajomości ronda mam wiedzieć?

    Mówiłem że oznakowanie nie jest szczęśliwe.
    Ale to chyba problem z każdym dużym rondem turbinowym bez fizycznych
    oddzielaczy.

    > Tylko kto zmienia pas?

    Ten co z prawego pasa przed rondem chce zająć lewy na zjeździe, albo z
    lewego przed rondem chce zająć prawy na zjeździe.

    Tak jak na każdym innym skrzyżowaniu.

    Czyli: może to zrobić, gdy nikogo na pasie sąsiednim nie ma.

  • 70. Data: 2022-12-09 22:01:44

    Fri, 9 Dec 2022 19:40:02 +0100, w <tmvve2$fdm$4$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Na SORO?
    > Nie widziałem nigdy znaku dopuszczającego zawracania na rondzie.
    > Co chyba oznacza, że zakazu nie ma.

    Tak, jeżeli są znaki, to może jechać danym pasem tylko w określonym kierunku na
    soro.
    Nie wiem co w przypadku, gdy zmieni pas.