  • Data: 2020-06-12 20:55:22
    Temat: Re: Integracja bibliotek event-based
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Unix domain? Też socket.

    https://www.ibm.com/support/knowledgecenter/en/SSGU8
    G_12.1.0/com.ibm.admin.doc/ids_admin_0133.htm

    No jednak nie socket.

    > "sprawniejsze" w tym kontekście jest niezwykle śmieszne. Nie słyszałem
    > jeszcze o tym, by komukolwiek udało się odciążyć serwer bazodanowy
    > poprzez zmianę kanału komunikacji na "sprawniejszy"

    https://www.ibm.com/support/knowledgecenter/SSGU8G_1
    4.1.0/com.ibm.admin.doc/ids_admin_0343.htm

    "The database server uses shared memory to [...] provide a fast communications
    channel for local client applications [...]."

    > No ale rozumiem, że znów chodzi o to, że oczekiwałeś
    > złotego rozwiązania na ogólny problem, a ja tu włażę w kaloszach
    > i saperką.

    Zapraszam również w kaloszach.

    > Użyj poll(). Względnie epoll().

    Ani poll() ani epoll() nie działają z pamięcią dzieloną, którą Twój klient używa do
    sprawnej komunikacji z bazą danych na tym samym komputerze.

    > To zależy od konkretnego przypadku.

    Tak. W podanym przeze mnie konkretnym przypadku jest to bez sensu.

    > Przy założeniu, że chcesz quasi-natychmiastowy czas reakcji, że
    > biblioteka nie udostępnia socketa(ów), że nie pracujesz na
    > żadnych przerwaniach sprzętowych oraz że nie chcesz busy loop z
    > opóźnieniem (lub bez)... to tak. Wszystko zależy od założeń
    > projektowych.

    Właśnie takie mam założenia projektowe.

    Bo można mieć też inne założenia projektowe - np. takie, że z założenia ma nie być
    wątków, niezależnie od ceny, którą trzeba będzie za ten brak wątków zapłacić. Wtedy
    oczywiście szukamy innych rozwiązań.

    Ogólnie - minimalizujemy koszt.

    > No ale ty chcesz uniwersalny lek na zło całego świata. :)

    Nie. Dyskutujemy sobie tylko, a kontakt z innym punktem widzenia pozwala też lepiej
    zrozumieć swój własny.