  • Data: 2020-06-13 09:33:25
    Temat: Re: Integracja bibliotek event-based
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-06-12 o 11:55 -0700, Maciej Sobczak napisał:
    > https://www.ibm.com/support/knowledgecenter/en/SSGU8
    G_12.1.0/com.ibm.admin.doc/ids_admin_0133.htm

    Heh, Informix :) Nie wiedziałem, że to jeszcze istnieje. Ostatnio
    słyszałem o tym co najmniej 20 lat temu. Z ciekawości zapytam - bo nie
    znam - dlaczego ktoś wolałby Informix zamiast takiego np. PostgreSQL?

    > No jednak nie socket.

    No nie, bo to nie unix domain o którym pisałem, tylko pamięć
    współdzielona. Między liniami czytając (i nie wgłębiając się zanadto w
    ich dokumentację) rozumiem, że IBM proponuje zwyczajne korzystanie z
    wątków ("poll threads for shared memory connections").

    > "The database server uses shared memory to [...] provide a fast
    > communications channel for local client applications [...]."

    No właśnie. Po co ktoś miałby taką gimnastykę wykonywać w ramach
    komunikacji *z bazą danych* jest poza moim zasięgiem zrozumienia, ale
    umiem sobie wyobrazić, że ktoś się uparł i tak chce - bo tak.

    > Właśnie takie mam założenia projektowe.

    Z podanych linków wnioskuję, że jesteś pośrednio lub bezpośrednio
    klientem Informixa. Masz zatem pewnie dostęp do ichniego supportu
    deweloperskiego - być może warto ich zapytać, co proponują przy takich
    założeniach, bez użycia wątków? Ciekaw jestem odpowiedzi.

    > Nie. Dyskutujemy sobie tylko, a kontakt z innym punktem widzenia
    > pozwala też lepiej zrozumieć swój własny.

    Ja prosty człowiek jestem, świat postrzegam w kategoriach bardzo
    mechanicznych. To dotyczy również programowania. W omawianym
    przykładzie mamy 3 pudełka, każde otwierane innym rodzajem klucza. W
    tych pudełkach raz na jakiś czas pojawia się zawartość, którą należy
    wyciągnąć żeby pudełko się nie zapchało. Pudełka są nieprzeźroczyste i
    jedyną metodą sprawdzenia czy coś w nich jest, jest ich otwarcie za
    pomocą specjalnego klucza. No to nie ma cudów: trzeba otwierać... I tu
    do wyboru otwieranie/zamykanie sekwencyjnie w kółko jeden po drugim, lub
    ew. postawienie przed każdym pudełkiem dedykowanego pracownika, który
    przytrzymuje wieczko i czeka aż coś się pojawi. W mojej perspektywie
    rzeczywistości nie ma innej drogi, no ale jeśli się mylę to chętnie się
    dowiem.

    Mateusz