eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIzera juz jest › Re: Izera juz jest
  • Data: 2020-11-23 11:04:28
    Temat: Re: Izera juz jest
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-11-19 o 13:13, heby pisze:
    > On 19/11/2020 12:54, Cavallino wrote:
    >>> Czyli my od nich kupujemy silniki a oni nam w zamian sprzedają
    >>> akumulatory?
    >> A kto to jest my, a kto oni?
    >
    > Kazdy nad którym nie masz kontroli jest "on". Przykładowo fajnie było
    > produkować amunicję w Turcji do momentu aż pojawił się problem z
    > sojuszem i NATO jest w dupie.
    >
    > Fajnie się produkuje bomby w PL dla NATO do momentu kiedy nie
    > orientujesz się że świr był ministrem obrony. Itd itp.
    >
    > Globalizacja jest ok, ale samochody to jednak produkt strategiczny. Nie
    > dlatego że same są takim produktem tylko dlatego że utrzymują w kraju
    > know-how i kulturę techniczną. Chyba, że jednak plany rządu to sadzenie
    > buraków, sądząc po obsadzie ministra z tej okolicy.
    >
    >> Bo generalnie do samochodów dużo części powstaje w Polsce, w tym te
    >> które wymieniłeś....
    >
    > Do Izery?
    >
    >>>> Generalnie - ważne, kto płaci/sponsoruje.
    >>> Nie, ważne kto ma fabrykę *istotnych* części samochodu, a co za tym
    >>> idzie, know-how. Cała reszta jest nieistotna.
    >> A która część jest istotna w elektryku?
    >
    > 1) Bateria
    > 2) Silnik
    > 3) Automatyka/Elektronika
    >
    > Wszystko to wymaga drogich, licencjonowanych technologii albo dziesiątek
    > lat tworzenia takich technologii lokalnie.
    >

    Nie do końca.
    1) Baterie cały świat (poza Muskiem) kupuje "u obcych". Zwykle od LG
    albo innego Samsunga. Akurat kilka takich fabryk mamy u siebie. Buduje
    się też (poza LG Chem) fabryka Mercedesa (jest już na ukończeniu) -
    https://glowny-mechanik.pl/2019/01/23/w-jaworze-pows
    tanie-druga-fabryka-mercedes-benz/,
    https://mercedes-benz-jawor.com.pl/,
    https://glowny-mechanik.pl/2019/10/11/polska-staje-s
    ie-hubem-produkcji-baterii-elektrycznych/
    2) Mamy 2 ciekawe rozwiązania - H. Cegielski opracował silniki
    oszczędniejsze o ponad 10%. Oczywiście przy założeniu, że to nie
    marketing - pokazywali to na targach w Hanowerze rok temu. Drugie
    rozwiązanie - Komel i jego silnik w piaście
    (https://glowny-mechanik.pl/2018/05/04/silnik-piasci
    e-kola-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-samochodow-el
    ektrycznych/),
    choć w Izerze będzie tradycyjny silnik umieszczony na osi.
    "Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na świecie,
    wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję. Innowacyjne
    napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia podwyższony
    moment obrotowy - jest o 15 % większy niż rozwiązania dostępne na rynku.
    Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe sterowanie silnikiem, które
    zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność. Nasze napędy są mniejsze, a
    przez to lżejsze, przez co idealnie nadają się do zastosowania w
    pojazdach. HCP jest też producentem stacji do ładowania tego typu
    pojazdów. Nasze rozwiązania stwarzają więc dogodne warunki dla rozwoju
    technologii elektromobilności w Polsce" - powiedział Wojciech Więcławek,
    Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A.
    3) Tu akurat nie mam linków, ale elektronikę łatwo zaprojektować i
    zlecić Chińczykom produkcję, choć i u nas takich fabryk nie brakuje.
    Wystarczy zarzucić w google - są firmy które także zajmują się
    projektowaniem takich układów, a nie tylko ich produkcją.

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: