  • Data: 2011-01-17 20:44:51
    Temat: Re: Jacuzzi 230V/41A
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    digitech wrote:

    > No właśnie nie. Na sterowniku pisze 240v/41A.
    > Jak odepnę grzałkę i z poziomu sterownika nie załączę pomp, to działa
    > menu, oświetlenie itp.
    >
    > Na silnikach pomp widnieje 240V/60Hz
    > Wszystko załączane jest poprzez styczniki, więc rozdzielić na
    > poszczególne fazy pewnie się da, ale z tym nawozem to Waldek ma dużo
    > racji, poza tym nie mam czasu..
    >
    > Googlałem ale pewnie słabo - ile może kosztować takie trafo z 3x400V na
    > 1x230V 10kW , jaki to rząd wielkości może być???

    Tutaj widziałem ceny rzędu 400EUR. Aha, masz jeszcze jeden problem, czyli
    styczniki. Jeżeli są na 60Hz, to mają przy 50Hz za małą impedancję i to
    porządnie, jakieś 17%. Mi się tak udało spalić stycznik, ale to dopiero po
    kilku latach pracy. Jak chcesz mieć święty spokój, to możesz wymienić cewki
    styczników na 50Hz. Sprawdź typy styczników, niektóre są uniwersalne
    50-60Hz.

    Waldek