  • Data: 2009-09-17 19:18:07
    Temat: Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?
    Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Polecam jednak angielska wiki, tam bardziej szczegolowo pisze.

    ja nie w temacie jak dziala ale czy sa kuchenki bardziej smart? U znajomego
    prosze Ciebie kot wlaczyl indukcje pod garnkiem wyjetym ze zmywarki i tak
    odlozonym na "palnik". Pustym w srodku.

    Zanim zobaczylismy co sie dzieje to dno garnka sie swiecilo&smrodzilo,
    temeperatura musiala byc zaj...sie duza. Z kanapki (wbudowanej w dno) wyciekly
    soki w postaci czegos ala cyna (oczywiscie pewnie cos innego). Metalowe dno ma
    trwale plamy, zataczaja okrag mniej wiecej ale nie pelen.

    No i co to za szajs, nie da sie wykryc badajac sama prace cewki ze "coś nie
    halo"? Czy konieczny bylby czujnik temperatury pod szklana plyta (nie pękła)
    który zrobi "cut off"? Ja mam kilka kotów i jeśli mialby same włączać kuchenke
    to lipa :)

    Tak, jest blokada klawiszy (sensorow) ale kot siedzial i wylaczyl a nastepnie
    przeszedl sie po nastepnych sensorach :) Teraz znajomy odstawia garnki na
    szafce a sama kuchenka ma wylacznik przeciw pracy bez garnka. Nie ma czujnika
    na pusty garnek tylko... to glupi czajnik taki system posiada. Inny przypadek -
    gotujesz cos, ogladasz mecz, woda odparuje, garnek zacznie robic za żarówke.