eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaJak się zmienia pole powierzchni kola narysowanego na sferze w rzutowaniu na płaszczyznę, w zaleźności od odległości środka koła od środka rzutowanej tarczy 2D ? › Re: Jak się zmienia pole powierzchni kola narysowanego na sferze w rzutowaniu na płaszczyznę, w zaleźności od odległości środka koła od środka rzutowanej tarczy 2D ?
    Date: Wed, 5 Oct 2022 15:49:39 +0200
    Subject: Re: Jak się zmienia pole powierzchni kola narysowanego na sferze w
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-10-05 o 15:03, a a pisze:
> [...]
    obrotu koła wokół osi obrotu, wyznaczonej przez linie przebiegająca przez średnicę
    koła.

    pola powierzchni koła, wyznaczonego tym okręgiem ?

> [...]
    >
    > ======
    > Case 1
    >
    > Number of sunspot groups = 1
    > Number of sunspots = 10
    >
    > ======
    >
    > R = (10*G + S)*K
    >
    > 10*1 + 10 = 20*K
    >
    > Case 2
    >
    > Number of sunspot groups = 2
    > Number of sunspots in each group = 5
    >
    > 10*2 + 10 = 30*K
    >
    > But actually, number of sunspots in Case 1 and Case 2 is the same
    >
    > So I opt for the topological definition of sunspots index, as the sum of the
    volcanic activity on the Sun, calculating total volcanic energy ejected by every
    sunspot in total towards the Earth,
    > since what matters is mass and energy of coronal/coronary plasma ejected toward the
    Earth ,
    > since CMEs exactly fluctuate solar activity,
    > resulting in Short Term Climate Changes
    > one-month/year Climate Changes
    >
    > Since pictuire of the Sun is no more 2D
    > and we can study solar surface activity in 3D
    > there is no need to calculate number of sunspots, which is fake index, as explained
    above.

    > =========================
    > The sunspot number is calculated using the simple equation: R = (10*G + S)*K.
    Where: R = the sunspot number. G = the number of sunspot groups observed.
    > How do you calculate the n...
    > edaboard.co.uk
    > The sunspot number is calculated using the simple equation: R = (10*G + S)*K

    Do obliczeń nie potrzebujesz geometrii sferycznej.
    Czaszę o promieniu r1, na kuli o promieniu R dzielisz wycinkiem koła o
    promieniu r1 i kącie alfa na część o powierzchni alfa/2pi czaszy. To
    samo robisz dla czaszy o promieniu r2.
    Odejmujesz i masz teraz wymiary kawałka czaszy ograniczonego kątem alfa
    i promieniami r1 i r2.

    WM