    Subject: Re: Jak to zasilić
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>
    Date: Tue, 21 Jun 2022 13:30:05 +0200

    W dniu 2022-06-20 o 21:09, Irek.N. pisze:

    > Nie trzeba ładować i rozładowywać całego napięcia (aby uzyskać skok
    > prądu oczywiście). Jak LED jest na napięcie U, to wystarczy trzymać
    > trochę poniżej U i będzie cacy. Co do rozładowywania to nie demonizował
    > bym. Przy pojemnościach LEDów i prądach jakie dostają/biorą "same zgasną
    > w us" ;)
    > Ptot to w ogóle nie wiem o czym piszesz. Średnia moc leda zasilanego
    > impulsami o czasie rzędu kilku us i przerwach pomiędzy nimi na poziomie
    > 100ms to wiesz jaka jest... żadna i to nawet zakładając że jest 100x
> [...]

    Lektura datasheetów prowadzi do wniosku, że LEDy stosowane do
    oświetlenia nie lubią sterowania impulsowego. Dopuszczalny prąd w czasie
    impulsu jest niewiele większy, niż przy zasilaniu ciągłym i dziwnie mało
    zależy od wypełnienia. Przy użyciu ich do lampy błyskowej dokładnie
    sprawdziłbym pdf'a konkretnego typu LEDów, aby nie naciąć się na taki
    przypadek. W każdym razie założenie, że przy wypełnieniu 0.1 można dać
    prąd 10 razy większy nie jest bezpieczne.

    P.P.