    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak wyciagnac z NOWEGO powerbank 20V przez USB-C?
    Date: Wed, 25 Jan 2023 16:17:07 +0100

    W dniu 2023-01-25 o 14:56, Yerine Ictimai pisze:

    > W tej przetwornicy, zasilaczu uniwersalnym do laptopa, jest
    > regulowane napiecie wyjsciowe i przy jeszcze 19V laptop ciagnie,
    > ale juz przy 18V i ponizej laptop po prostu nie wykrywa
    > zasilacza, dioda sie nie pali i w uindousach czy linuksie nie ma
    > sygnalizacji o podlaczeniu.

    Do laptopa HP (jakiś dość stary) którego oryginalny zasilacz ma napisane
    19,5V i ma 3 druciki podpiąłem taką przetwornicę samochodową, co ma
    napisane 18,5V (no i bez tego trzeciego drucika) i laptop działał i
    baterię ładował.

    Ale jak kupiłem kabelki (na mniej A i na więcej) z wtyczką do DELLa,
    które oba na zdjęciu miały 3 przewody to się okazało, że te na mniej A
    mają w realu tylko 2 przewody i gdzieś tam wbudowany rezystor do tego
    trzeciego pinu wtyczki. Zapewne ten rezystor miał informować o A zgodnie
    z tym jak kabelek był opisany. Ten jeden laptop DELL do którego
    podłączyłem zasilacz przez ten kabelek nie rozumiał tej informacji
    (deklarowany prąd dla kabelka był dość duży aby mu starczyło też na
    ładowanie). Dopiero jak podłączyłem przez kabelek 3 żyłowy to zaczął
    ładować swoją baterię.

    Kabelek do HP (kupiłem tylko jeden, bo płacić chyba 14zł za głupi
    kabelek, gdy całe (znaczy bez kabla z koniczynką) zasilacze sieciowe
    DELL są po 20zł...) miał tylko 2 przewody, ale wtyczkę z 3 pinami. Nie
    sprawdzałem, czy jest tam jakiś opornik, albo nie pamiętam, czy
    sprawdzałem. HP ładował baterię - czyli albo ignoruje ten trzeci
    przewód, albo akurat w tym kabelku jednak był jakiś rezystor i laptopowi
    to wystarczyło.
    P.G.