    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 11 Mar 2020 00:25:44 -0700 (PDT)
    <0...@g...com>
    <5e6627a2$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5e663b25$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <5e6643ab$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5e67a562$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Jak wyhamować globus?
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 marca 2020 23:34:38 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Nie rozumiem czemu nie rozumiesz.
    > Nie uwazam zebys mial racje, ale dopuszczam, ze masz
    >
    > Taka karta ?
    > https://pssebochnia.wsse.krakow.pl/index.php/komunik
    aty/917-koronawirus-karta-likalizacji-pasazera

    > luty 2018 ... to chyba po jakiejs poprzedniej epidemii.

    Dokładnie ta. Musi być sprzed GDPR, bo nic nie mówi dla kogo to wywiad. Ktoś musiał
    ją centralnie zrobić (podejrzewam KE albo WHO), bo używana jest nie tylko w Polsce.

    > Widac nie zasluguje na ochrone :-)

    Być może pizdnęła tą lotowską maskę do cekolowania ścian w kosz, założyła swoją, nie
    pasowała do zdjęcia i kazali jej się odsunąć. W Lufthansie nawet koreańskiemu
    personelowi kazali chodzić bez masek (ale maski mieli w kieszeni marynarki/żakietu).
    To byli jedyni Koreańczycy na pokładzie bez masek :-D

    > Ale sie skonczylo, i rzad dostal pierdolca/wpadl w panike/podejmuje
    > zdecydowane dzialania.
    >
    > Zakaz imprez masowych, uczelnie maja prowadzic wyklady zdalnie,
    > policjanci maja codziennie odwiedzac/sprawdzac objetych kwarantanna.
    > W Cieszynie zamkneto 3 szkoly, na PWr rektor ograniczyl wizyty w
    > akademikach ...
    >
    > Panika jest uzasadniona ... bo juz szpitale zglaszaja brak srodkow
    > ochrony i chca pieniedzy :-)

    Widać że konsultują działania z krajami mającymi większe doświadczenie. Powoli się
    ogarniają. Ale kultury nie zmienią. Polaka nie nauczysz żeby kaszlący nie przychodził
    do pracy.

    > P.S. Mamy juz 20 zarazonych, idzie lawinowo ... ale to tez znaczy, ze
    > 3 tygodnie temu bylo ich naprawde bardzo malo.

    Mamy dwudziestu rozpoznanych, czyli oni wszyscy byli 'in the wild' tydzień albo dwa
    tygodnie temu. Nie wiadomo jaka część rozpoznanych przypadków to pacjenci którzy sami
    poczuli objawy i przyszli do lekarza, a ilu wytypowano na podstawie podejrzenia (skąd
    przyjechał, z kim miał kontakt, gdzie chodził).

    > A zarazic mozna sie szybko
    > https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/polska/news-dowodca-generalny-rodzajow-sil-zbrojn
    ych-zarazony-koronawiru,nId,4373598

    No ale ten nie chodził dwa tygodnie i nie zarażał sąsiadów. To na tych zawodników
    poszły te testy wcześniej.

    > Rzad co prawda akurat ma 2 mld .. ale to przeznaczone na telewizje
    > pub^H^H isowska :-)

    Dobra informacja to połowa sukcesu, bo najważniejsze działania to te które ludzie
    sami podejmują. Ale nie oglądam polskiej telewizorni, nie wiem jacy oni tam są
    fachowi. Sam pisałeś że maseczki chronią tych którzy je noszą. Takie bzdury trzeba
    ludziom długo tłumaczyć, Polska nie ma świadomości epidemiologicznej, patrz
    antyszczepionkowcy.

    > A to sie rzad ucieszy, bo nie bedzie musial kupowac :-)
    > A to bylby powazny wydatek ... zapewne ...
    >
    > Pozostaja sprawdzone srodki .. tylko przemysl krajowy nie produku 50%
    > wodki ...

    W Iranie piją denaturat. Jak narazie sprawdzają skuteczność.