  • 261. Data: 2018-08-23 16:48:54
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-23 o 15:02, s...@g...com pisze:
> [...]
    czyk-ma-przy-zlewie-2-krany-odpowiedz-moze-cie-zasko
    czyc/84frd7

    > Ten art wogole nie tlumaczy czemu naprawde tak maja.
    >
    > Jest tak bo dlugi czas nie mieli cisnieniowych bojlerow. W zwiazku z tym nie dosc
    ze z powodu tegoz braku cisnienie nie dawalo sie spiac tych kranow to dodatkowo te
    zbiorniki czesto nie byly szczelne wiec byla szansa ze jak tam cos wpadlo, zdechlo to
    moglo zakazic bakteriami wode w calej sieci.
    > To tak pokrotce.

    W Irlandii są osobne rury...bo woda jest za darmo i jest osobna
    instalacja do wody pitnej i prysznicowej/użytkowej ...to też tak
    pokrótce, bo temat jest jeszcze bardziej złożony :)

    Kiedyś nie wiedziałem i się napiłem...skończyło się antybiotykiem.

    --
    LordBluzg(R)

  • 262. Data: 2018-08-23 17:02:23
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Kiedyś nie wiedziałem i się napiłem...skończyło się antybiotykiem.

    A jak się napijesz przypadkiem pod prysznicem, bo wleci?

  • 263. Data: 2018-08-23 17:08:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-23 o 17:02, Queequeg pisze:

    > A jak się napijesz przypadkiem pod prysznicem, bo wleci?

    Hyhy, lepiej jednak nie pić :D

    --
    LordBluzg(R)

  • 264. Data: 2018-08-23 17:13:09
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 09:44:43 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    czyk-ma-przy-zlewie-2-krany-odpowiedz-moze-cie-zasko
    czyc/84frd7

    > Nadal - jesli zimna woda wplywa do zbiornika, to cisnienie ma
    > wystarczajace do wysokosci.
    > Wyplywajaca bedzie miala nie wieksze, wiec nie wplynie do rury z zimna
    > ... chyba, ze ta akurat cisnienie stracila, a to sie moze zmienic.

    No ale wtedy bys sie nie umyl w cieplej wodzie :)
    Jaka oszczednosc! ;)

    Tyle ze u nich w przepisach chyba bylo ze ciepla z takiego zbiornika nie ma prawa sie
    stykac z zimna z wodociagu.
    No chyba ze juz w umywalce...

    > A mamy cos specyficznego ?
    > Duzo u nas to jednak pomysly niemieckie.

    Czy ja wiem czy specyficznego?
    Sporo naszych rozwiazan jest po prostu rozsadnych.
    A czy raczej niemieckie? Moze i tak. A moze po prostu dobre sa i dlatego je
    stosujemy. Nie zastanawialem sie nad rozwiazaniami niemieckimi ktore sa gorsze od
    naszych. Suse linux niby jest ale w polsce niepopularny. To jeden z przykladow na cos
    lepszego u nas niz u nich.

    A i sofort u nas bylby wysmiany gdyby niemiec probowal wprowadzic.
    I chyba ebay choc nie wiem kto go na nasz obszar probowal rozszerzac.

    > Nie ma socjalizmu, to i o elektrocieplownie trudniej.

    To raczej gospodarka planowana a nie socjalizm. Choc zazwyczaj chodza w parach.

    > Trzeba im przyznac jedno - elekryke maja dosc porzadnie zrobiona.
    > Metalowe rurki w lazience uziemione kablem.

    Ale troche tez z biedy. Bo mieli te pomyslowe instalacje gdzie pomieszczenie zawsze
    bylo petla. Choc gniazdka/wtyczki maja imho calkiem dobre. Choc nieco upierdliwe w
    uzyciu i drogie (bo przelacznik).

    > No i ciekawostke maja - ponoc dookola mieszkania biegna dwa kable
    > magistralne, tzn jeden trzydrutowy w pierscien.
    > I do tego pierscienia sa gniazdka podlaczone.
    > Ponoc tak mniej miedzi potrzeba niz przy naszej "drzewiastej"
    > instalacji, a miedzi po 1945 im brakowalo.

    Nie wiem czy mniej. Mi sie zdaje ze niewiele mniej. Za to bardziej niezawodne bo w
    koncu dwie linie zamiast jednej...

    dokladnie ten sam grzybek po prawej i po lewej wiec zakrecalo sie je zgodnie ze
    wskazowkami zegara a odkrecalo przeciwnie.

    > Dla czlowieka przyzwyczajonego do innych kurkow juz troche szkodliwe.

    A bo ja wiem? Jakos stykam sie z rozno kierunkowymi kurkami i jakos nie cierpie na to
    ze chce pokrecic i nie dziala :)

    Juz bardziej mnie denerwowac moga drzwi ktore sie nie otwieraja w strone jaka bym
    zakladal...

  • 265. Data: 2018-08-23 17:15:05
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 09:49:44 UTC-5 użytkownik LordBluzg(R) napisał:

> [...]
    > pokrótce, bo temat jest jeszcze bardziej złożony :)
    >
    > Kiedyś nie wiedziałem i się napiłem...skończyło się antybiotykiem.

    A tego cyrku to nie widzialem.

    Za to powszechne zdumienie naszych budzilo to ze irlandce nie zawsze plucza dobrze
    naczynia po umyciu plynem.

    Sam sie zdziwilem i myslalem ze to moj szef taki artysta i jak sie ujawnilem to
    reszta znajomych tez potwierdzila ze to czesty widok...

  • 266. Data: 2018-08-23 17:27:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-23 o 17:15, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Sam sie zdziwilem i myslalem ze to moj szef taki artysta i jak sie ujawnilem to
    reszta znajomych tez potwierdzila ze to czesty widok...

    Upss, dawno się temu tematowi nie przyglądałem ale chyba już za darmo
    nie jest.
    (2014)
    http://www.newsweek.pl/swiat/protest-w-irlandii-opla
    ta-za-wode-newsweek-pl,artykuly,350978,1.html

    --
    LordBluzg(R)

  • 267. Data: 2018-08-23 17:51:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 08:13:09 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Czy ja wiem czy specyficznego?
    > Sporo naszych rozwiazan jest po prostu rozsadnych.
    > A czy raczej niemieckie? Moze i tak.

    Cywilizacja do nas przychodzila z Zachodu.
    A jesli ze Wschodu, to tak szkopska :-)

    Jeszcze mogla z poludnia, ale w Wiedniu tez po niemiecku mowia :-)

> [...]
    > sie nad rozwiazaniami niemieckimi ktore sa gorsze od naszych. Suse
    > linux niby jest ale w polsce niepopularny. To jeden z przykladow na

    I brak Suse to taka zaleta ?

    Tak czy inaczej - to przeciez pomysl amerykanski. No i troche finski.

    > A i sofort u nas bylby wysmiany gdyby niemiec probowal wprowadzic.

    Moze niekoniecznie - zobacz Kontomierz.

    A systemy ala sofort zostaly u nas odgornie wprowadzone.

    > I chyba ebay choc nie wiem kto go na nasz obszar probowal rozszerzac.

    Przeciez tez amerykanski.

    > To raczej gospodarka planowana a nie socjalizm. Choc zazwyczaj chodza w parach.

    Nawiasem mowiac - pomysl amerykanski, Edisona konkretnie.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Cogeneration#History

    W Berlinie od 1920.

> [...]
    > przelacznik).

    > Nie wiem czy mniej. Mi sie zdaje ze niewiele mniej.

    Ponoc wprowadzili, bo mniej

    > Za to bardziej niezawodne bo w koncu dwie linie zamiast jednej...

    No i prad sie rozklada na dwie galezie, wiec druty moga byc ciensze.

    J.

  • 268. Data: 2018-08-23 18:04:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 08:15:05 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):
> [...]

    I co - maja podwojne rurociagi ?

> [...]
    > Sam sie zdziwilem i myslalem ze to moj szef taki artysta i jak sie ujawnilem to
    reszta znajomych tez potwierdzila ze to czesty widok...

    Moze po prostu maja plyny nie wymagajace splukiwania.
    W koncu "do celow spozywczych" powinny takie byc, a woda z plynem w
    odpowiedniej suszarce powinna splywac dobrze :-)

    J.

  • 269. Data: 2018-08-23 18:10:02
    Temat: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..
    > Ma ciągły. Nie badałem non stop przez 24h ale o każdej porze, także w
    > nocy, sprawdzałem i był.
    >
    > Teraz też jest jak tylko z powrotem podłączę ten przewód (na chwilę).

    Gdybyś tak spróbował go trochę przedzwonić akustycznie, jeśli to
    doziemienie, to oporność/impedancja powinna być chyba w miarę stała, gdyby
    nieco rosło (i na to mi wygląda najbardziej), podejrzewałbym jakąś spiralę
    grzejną, piecyk gdzieś, a spiralka, to jednak trochę cewka i reaktancja
    powinna nieco wzrosnąć. Jeśli zależność będzie duża, to trafo. Ale wtedy
    inaczej by to wyglądało wobec prądu stałego.
    Mnie to jednak na doziemienie nie wygląda, bo by skakała oporność w
    zależności od wiatrów (pogodowych), a jak piszesz, nie zmienia się
    (znacząco). Pozostaje chyba grzałka (jak tu wygląda zależność R od I i
    temperatury?), ewentualnie żarówka (choć czy wtedy oporność przy 12V była by
    taka sama, jak przy 230?).
    Obstaję przy jakimś drobnym piecyku, czy nawet kuchence turystycznej/małej
    stacjonarnej, moc też mi pasuje. Może ktoś o tym piecyku/"farelce"
    zapomniał?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

    ---
    Avast.

  • 270. Data: 2018-08-23 19:08:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 18:10:02 +0200, HF5BS napisał(a):

    > Gdybyś tak spróbował go trochę przedzwonić akustycznie, jeśli to

    ~2MHz podlacz, to jest szansa, ze przyleca z TP :-)

> [...]
    > powinna nieco wzrosnąć. Jeśli zależność będzie duża, to trafo. Ale wtedy
    > inaczej by to wyglądało wobec prądu stałego.

    Ale co by ta kuchenka/farelka miala robic ?

    J.