    From: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Jaką centralę wybrać?
    Date: Sat, 24 Jan 2009 19:47:51 +0100

    On 2009-01-24, Marcin Balut <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Planuję zakup centrali telefonicznej do firmy, posiadam 5 X PSTN
    >
    > Czyli mam zapotrzebowanie na ok. 7 linii zewnętrznych analogowych.
    > Oraz ok. 12 linii wewnętrznych.
    >
    > Ponadto chciałbym realizować:
    > - rozmowy telefoniczne przez GSM (do sieci komórkowych) oraz VoIP (do
    > stacjonarnych) na wszystkich telefonach wewnętrznych z możliwością nadania
    > ograniczeń.
    > - Przełączenie odebranej rozmowy "z miasta" na inny aparat
    > - wykonanie połączenia wewnętrznego miedzy aparatami
    > - zaprogramowanie trybu popołudniowego czy świątecznego obsługi linii
> [...]

    Huh, i dodaj jeszcze 'nie chciałbym wydać więcej niż.'. Opisałeś sporo
    funkcji które są oczywiste (transfer ślepy i z zapowiedzią -- to Ci się
    przyda przy rozmowach z handlowcami, żadne tam 'przełączanie'), ale nie
    napisałeś np 3-stronna konferencja (1 abonent wew + 2 zew, 2 wew/1zew, 3
    wew), zaprogramowany kalendarz świąt na następne 10-15 lat :)

    To co opisujesz, można zgrabnie zamknąć w małym Alcatel Office albo
    Avaya IP office, ale cena Cię wystraszy. Ze względu na to 'nagrywanie'
    to raczej np polski Slican (nagrywanie na karcie SD) z ciekawostek to
    jedna z nielicznych central z kartą dedykowaną dla GSM (nie ma potrzeby
    instalowania bramki).

    Nie napisałeś nic o DECTach (bo po co dzwonić na komórkę, można mieć jakiś
    przenośny aparat po firmie, albo np mieć w planach 'budkę dla stróża' i
    nie będziesz musiał ciągnąć kabli do niej) ani o poczcie głosowej. No i
    jeśli iść na całość, to jeszcze faks-serwer, przynajmniej w wersji
    podstawowej (odbieranie).

    I jeszcze porada: porozmawiaj z operatorem (z handlowcem) o tych swoich
    analogach, może uda Ci się kupić ISDNa, 20-30 numerów w DDI, 4xBRA (8
    kanałów rozmowny) a za centralkę niech przez 3-4 lata płaci operator.

    A to 'menu głosowe' to ilo-poziomowe?

    kd,

    ps a np o taryfikacji pomyślałeś?

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej