  • 1. Data: 2009-01-24 14:17:41
    Temat: Jaką centralę wybrać?
    Od: "Marcin Balut" <m...@p...onet.pl>

    Planuję zakup centrali telefonicznej do firmy, posiadam 5 X PSTN

    Czyli mam zapotrzebowanie na ok. 7 linii zewnętrznych analogowych.
    Oraz ok. 12 linii wewnętrznych.

    Ponadto chciałbym realizować:

    - rozmowy telefoniczne przez GSM (do sieci komórkowych) oraz VoIP (do
    stacjonarnych) na wszystkich telefonach wewnętrznych z możliwością nadania
    ograniczeń.
    - Przełączenie odebranej rozmowy "z miasta" na inny aparat
    - wykonanie połączenia wewnętrznego miedzy aparatami
    - zaprogramowanie trybu popołudniowego czy świątecznego obsługi linii
    - w pełni sprzętowy system nagrywania rozmów zewnętrznych i wewnętrznych
    - DISA
    - Infolinia - menu głosowe

    Nie wiem, co wybrać i czego może mi jeszcze brakować
    proszę o poradę

  • 2. Data: 2009-01-24 15:53:31
    Temat: Re: Jaką centralę wybrać?
    Od: "Marcin Balut" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > instalowania bramki).
    >
    > Nie napisałeś nic o DECTach (bo po co dzwonić na komórkę, można mieć jakiś
    > przenośny aparat po firmie, albo np mieć w planach 'budkę dla stróża' i
    > nie będziesz musiał ciągnąć kabli do niej) ani o poczcie głosowej. No i
    > jeśli iść na całość, to jeszcze faks-serwer, przynajmniej w wersji
    > podstawowej (odbieranie).
    >
    > I jeszcze porada: porozmawiaj z operatorem (z handlowcem) o tych swoich
    > analogach, może uda Ci się kupić ISDNa, 20-30 numerów w DDI, 4xBRA (8
    > kanałów rozmowny) a za centralkę niech przez 3-4 lata płaci operator.

    Konferencji nie potrzebuję.
    Coś takiego zaproponowano mi Platana ale bez symbolu więc nie dokładnie wiem
    o który model chodzi.
    Teraz właśnie mam kilka telefonów z których się dzwoni tylko na komórki i
    tak się zastanawiałem czy nie da rady tego wszystkiego pożenić razem.
    Fax-serwer odpada - za mało faksów do nas przychodzi.
    Jeżeli chodzi o operatora to mam analogi w TP i boję się że jak zapytam o te
    20-30 numerów to abonament miesięczny mnie zabije.
    Menu głosowe maksymalnie 3 poziomy.

  • 3. Data: 2009-01-24 16:33:04
    Od: "Marcin Balut" <m...@p...onet.pl>

    > sprecyzuj dokladnie (!) ilu chcesz miec abonentow obecnie oraz w
    > przyszlosci
    > to determinuje wybor centrali oraz rodzaju / ilosci translacji

    Teraz jest 5 analogów z których są odbierane rozmowy oraz dzwoni się na
    telefony stacjonarne.
    Są 3 komórki z których się tylko dzwoni na inne komórki.

    Na dzień dzisiejszy mam zapotrzebowanie na:
    5 linii miejskich - na które będą dzwonić ludzie.
    Docelowo myślę że maksymalnie takich linii może być 7-8.

    10-12 linii wewnętrznych - które będą służyć głównie do obsługi ruchu
    przychodzącego z zewnątrz ale i do komunikacji wewnętrznej.
    Docelowo myślę że maksymalnie takich linii może być 15-16

  • 4. Data: 2009-01-24 18:47:51
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 5. Data: 2009-01-24 19:29:41
    Od: "brum" <b...@o...eu>

  • 6. Data: 2009-01-24 20:16:37
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > 10-12 linii wewnętrznych - które będą służyć głównie do obsługi ruchu
    > przychodzącego z zewnątrz ale i do komunikacji wewnętrznej.
    > Docelowo myślę że maksymalnie takich linii może być 15-16

    slican cct1668s, 4130 netto
    8 abonentow, mozliwosc rozszerzenia o kolejnych 8 (800 netto)
    2x bri, 1x gsm, 1x pots czyli 6 kanalow rozmownych
    zwykle nie potrzeba tyle, ale do normalnej komunikacji musisz miec 4 kanaly
    isdn, bramka jest z uwagi na koszty, a pots jako rezerwa, jesli padnie isdn
    i prawdopodobnie bedziesz mial na tym jeszcze jakis adsl
    w podanej kwocie masz rowniez kodeki do voipa oraz ivr 3 poziomy
    sprzetowo jestes gotowy do nagrywania rozmow, niezbedna jest karta cf
    (pasuja tylko niektore, koszt w slicanie odpowiedniego kingstona 8gb to 200
    netto), ponadto licencja na kazdy kanal nagrywajacy to 195 netto, dla 8
    abonentow minimum dwa kanaly

  • 7. Data: 2009-01-26 22:16:01
    Od: a...@p...fm

    Jeżeli potrzebna centrala 4 linie miejskie i 16 linii wewnętrznych
    to już może odpowienia będzie centrala Hokiwa typ TX-416 za ok 2000
    zł netto dokładnie w http://www.hokiwa.pl/cennik.html.
    Warto też wskazać, że do każdej zakupionej centrali Hokiwa otrzymasz
    gratis konto sip w sieci SipMax wraz z pakietem 1000 minut do sieci
    stacjonarnych. 1000 minut w sieci SipMAX to sporo . Centrale Hokiwa
    maja możliwość wpisania aż 20 takich kont SIP bez dopłat i licencji
    jak to jestnp. w Avaya. 20 kont SIP w centrali daje Ci to, że każdy
    telefon wewnętrzny może mieć swój własny numer miejski i na pewno ''
    abonament miesięczny Cię nie zabije." bo numery sa darmowe !
    Odnośnie systemu nagrywania rozmów to w centralach Hokiwa są po
    wszystkich liniach PSTN, wewnętrznych jak i po kontach SIP i co ważne
    gratis - bez dodatkowych kart, limitów i licencji - po prostu
    gratis!.
    Jest tez oczywiście DISA i Infolinia .
    Dodatkowo w centrali TX-416 dołożona jest tez oczywiście gratis -
    funkcja Voicemaile jako skrzynka pocztowa.

    Propozycje z ISDN ( takiej jak wyżej) //może uda Ci się kupić ISDNa,
    20-30 numerów w DDI,//
    omijaj z daleka - dopiero ta cena może Cie 'zabić' :):)

  • 8. Data: 2009-01-27 06:09:15
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >otrzymasz gratis
    > sa darmowe
    > gratis
    > po prostu gratis!.
    > gratis

    to ja poprosze dwa kufle tych gratisow

  • 9. Data: 2009-01-27 10:19:23
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 27 Sty, 07:09, "brum" <b...@o...eu> wrote:

    > to ja poprosze dwa kufle tych gratisow

    A ja na twoim miejscu - postarałbym się o ISDN i postawiłbym Asteriska
    - zrealizujesz wszystkie swoje potrzeby. Inwestycja to w zasadzie
    zakup karty ISDN chociaż taką można zakupić przy jakiejś okacji na
    prawdę tanio. I masz wszelkiego rodzaju przekierowania, numery
    wewnętrzne, nagrywanie rozmów, poczta głosowa, faxy cyfrowe dla
    każdego użytkownika, integracja PSTN z VoIP, trasowanie połaczeń,
    nadawanie uprawnień...

    A co do GSM, to ja używam bramki SIP-GSM, jaką znajdziesz na www.portech.com.tw
    (można ją kupić oficjalnie w Polsce). Istotna różnica między innymi
    bramkami jest taka, że tutaj masz prawie pełną sygnalizację. Tzn -
    bramka przekazuje bardzo sprawnie statusy - zajęty, niedostępny itp.

    Michał

  • 10. Data: 2009-01-27 10:49:29
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-01-27, mic49 <m...@i...pl> wrote:

    > A ja na twoim miejscu - postarałbym się o ISDN i postawiłbym Asteriska
    > - zrealizujesz wszystkie swoje potrzeby.

    Przecież te wszystkie super centralki to taki asterisk-in-das-boxen.
    Czyli ktoś zrobił GUI, zapakował i sprzedaje.

    > Inwestycja to w zasadzie
    > zakup karty ISDN chociaż taką można zakupić przy jakiejś okacji na
    > prawdę tanio.

    I dobrej klasy komputer PC, do niego dobre zasilanie + UPS. To co daje
    np centrala z akumulatorami to pewność że da się zadzwonić gdy nie ma
    prądu, nawet dobre kilka godzin. A jeśli ktoś się pyta o stricte
    centralkę to znaczy że nie ma albo czasu, albo chęci, albo ochoty, albo
    zainteresowań aby sobie samemu wydłubać centralkę z peceta.

    > A co do GSM, to ja używam bramki SIP-GSM,
    > [..] że tutaj masz prawie pełną sygnalizację. Tzn -
    > bramka przekazuje bardzo sprawnie statusy - zajęty, niedostępny itp.

    Oczywiście np informacji o taryfikacji nie uzyskasz, prawda? Bo rzadko
    który operator GSM to udostępnia. Ale można sobie po IP np wysłać smsa.
    Jest kilka modeli bramek z portem ISDN (BRA) które również dobrze
    wystawiają zajętość, ba nawet starają się optymalizować ilość wydzwonionych
    sekund na każdą kartę GSM.

    kd,