    From: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Jaką centralę wybrać?
    Date: Tue, 27 Jan 2009 11:49:29 +0100

    On 2009-01-27, mic49 <m...@i...pl> wrote:

    > A ja na twoim miejscu - postarałbym się o ISDN i postawiłbym Asteriska
    > - zrealizujesz wszystkie swoje potrzeby.

    Przecież te wszystkie super centralki to taki asterisk-in-das-boxen.
    Czyli ktoś zrobił GUI, zapakował i sprzedaje.

    > Inwestycja to w zasadzie
    > zakup karty ISDN chociaż taką można zakupić przy jakiejś okacji na
    > prawdę tanio.

    I dobrej klasy komputer PC, do niego dobre zasilanie + UPS. To co daje
    np centrala z akumulatorami to pewność że da się zadzwonić gdy nie ma
    prądu, nawet dobre kilka godzin. A jeśli ktoś się pyta o stricte
    centralkę to znaczy że nie ma albo czasu, albo chęci, albo ochoty, albo
    zainteresowań aby sobie samemu wydłubać centralkę z peceta.

    > A co do GSM, to ja używam bramki SIP-GSM,
    > [..] że tutaj masz prawie pełną sygnalizację. Tzn -
    > bramka przekazuje bardzo sprawnie statusy - zajęty, niedostępny itp.

    Oczywiście np informacji o taryfikacji nie uzyskasz, prawda? Bo rzadko
    który operator GSM to udostępnia. Ale można sobie po IP np wysłać smsa.
    Jest kilka modeli bramek z portem ISDN (BRA) które również dobrze
    wystawiają zajętość, ba nawet starają się optymalizować ilość wydzwonionych
    sekund na każdą kartę GSM.

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej