  • Data: 2021-03-25 18:13:30
    Temat: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Czy to nie wynikalo z zalozen VM?
    > Uzytkownik dostaje czesc rzeczywistego dysku jako wirtualny,
    > i moze sobie na nim zalozyc system plikow jaki chce.

    Na początku człowiek się cieszył, gdy mu się udało plik skopiować.
    Wymagało to podania nieoczywistej liczby parametrów w nieoczywistej
    kolejności. Przy prostym kopiowaniu pliku parametrów mogło być sześć.
    Ale żebym miał filesystemy zakładać? Co to, to nie! W końcu czegoś
    się nauczyłem, coś tam skompilowałem, coś policzyłem. Ale to dla
    sportu raczej. Przeważnie ludzie traktowali ten superkomputer jako
    narzędzie do pisania maili i okno na świat.

    Ciekawostka taka. Napisałem kiedyś w Usenecie o swoich przygodach
    z mainframe. Tego samego dnia dostałem dwa maile od headhunterów
    z propozycjami roboty przy tych dinozaurach. Ale to było prawie
    dwadzieścia lat temu. To wiele mówi na temat tego, czym był Usenet
    wtedy, i czym jest teraz. Dzisiaj mamy gwarancję, że pies z kulawą
    naogą nie przeczyta tego, co tutaj wypisujemy.

    --
    Jarek