    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <s32ggu$v4q$1@gioia.aioe.org> <6054d3fb$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <605506a1$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <60551b66$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <6055d9fb$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <z%w5I.361127$%9K9.132786@fx42.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <b2a6I.58161$ImK8.9401@fx04.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <13dgsgeg691n2$.km2bkavti8if.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <605ca1c4$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Date: Fri, 26 Mar 2021 16:54:13 +0100

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
    pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Na początku człowiek się cieszył, gdy mu się udało plik skopiować.
    >Wymagało to podania nieoczywistej liczby parametrów w nieoczywistej
    >kolejności. Przy prostym kopiowaniu pliku parametrów mogło być sześć.
    >Ale żebym miał filesystemy zakładać? Co to, to nie! W końcu czegoś
    >się nauczyłem, coś tam skompilowałem, coś policzyłem. Ale to dla
    >sportu raczej. Przeważnie ludzie traktowali ten superkomputer jako
    >narzędzie do pisania maili i okno na świat.

    No dokladnie - mial byc oknem na swiat, to tak go traktowano.
    Ja VM/370 nie znam, ale troche znalem OS/360.

    Haslowo to jednak pamietam, ze ze VM mial udostepniac wirtualna
    maszyne ... wiec bez systemu.
    Cos tam pewnie domyslnie uzytkownikowi instalowano, tzn przydzielano,
    bo po co instalowac, skoro prawie wszyscy uzywaja takiego samego OS
    :-)

    No widzisz - a my czytamy :-)

    J.