eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)? › Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
  • Data: 2021-03-02 10:07:15
    Temat: Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Droższe w zakupie, ale czy w użytkowaniu?
    >Nigdy w życiu nie naprawiałem tłumika w żadnym z zachodnich
    >samochodów (pewnie sporo szczęścia ale jednak nigdy), a w Maluchu czy
    >Poldolocie raz na 9 miesięcy wizyta u tłumikarza.

    A ile lat mialy najstarsze ?

    Bo oryginalny tlumik troche wytrzymuje ... a pozniejsze zamienniki juz
    krotko.
    Z drugiej strony - 9 miesiecy to jakas przesada ...

    >Podobnie z klockami,

    Tez co 9 miesiecy ?

    >olejami, prowadnicami foteli, aparatami zapłonowymi, "ustawianiem"
    >rozrządu czy wieloma innymi pierdołami.

    No co - to byl standard takze w zachodnich samochodach, tylko ze oni
    wczesniej wprowadzili elektronike i sie skonczyl.
    W maluchu tez wprowadzili "cewke na dwie swiece", w polonezie ...
    chyba tez, a w koncu i caly nowy silnik z komputerem ... ale moze byl
    za drogi ...

    >Co do wyposażenia prywatny Poldek miał więcej niż służbowe zachodnie
    >(ale dyrektor to nie prezes ;)), do dziś mnie fascynuje że za
    >przeciwmgielne przednie trzeba zawsze dopłacać (opcją lub pakietem).

    Znow IMO standard - kiedys nie bylo, dzis w zachodnich ... nie wiem,
    moze standard, moze wymog prawny, a i tak g* daja :-)

    Kiedys, jakbym sobie do poldka wrzucil 2*100W, to mialbym swiatla ..
    tylko mgla raz na rok :)

    >A gdy po prywatnym Dużaku pierwszym służbowym Kadetem przejeżdżałem
    >przez warszawskie torowiska to zawsze myślałem, że ten Opelek z
    blaszek od konserw za chwilę się rozleci.

    Ale sie nie rozpadl ?
    Za to u mnie ... zepsula sie elektronika od zaplonu.

    >Co do kosztów to na studiach mnie uczyli, że koszt materiału to
    >średnio 7% ceny produktu (lub kosztu, już nie pamiętam).

    A to chyba mocno zalezy od rodzaju produktu - w jednym bedzie wiecej,
    w innym mniej.
    Chyba, ze liczyli srednia z calego przemyslu :-)

    No i ciekaw jestem np takiego iphone - procesory kupuje, wyswietlacze
    kupuje, obudowy kupuje - to jak liczyc material ?

    >To więc tyle kosztuje, jeśli nie robocizna?

    Dodaj jeszcze narzut handlowy - od fabryki do sklepu bywa ze towar
    drozeje dwukrotnie, ale akurat samochody nie. Chyba nie :-)

    >Amortyzacja sprzętu?

    Tez.

    >Może być spora, branża bardzo kapitałochłonna.

    W samochodach to projekt i przygotowanie troche kosztuje.
    Trzeba jednak te tysiace czesci przygotowac, maszyny do nich, formy do
    wtryskarek, wczesniej spedzic dlugie godziny na optymalizacji silnika,
    d/opracowac elektronike ...

    J.