eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki prostownik?? › Re: Jaki prostownik??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki prostownik??
    Date: Sun, 24 Jan 2010 22:07:20 +0100
    Organization: -
    Lines: 62
    Message-ID: <9...@4...com>
    References: <hjhsds$9hg$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <5...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1264367239 24961 82.143.187.50 (24 Jan 2010 21:07:19 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Jan 2010 21:07:19 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249497
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 24 Jan 2010 20:40:39 +0100, kogutek wrote:
    >zapakowali płyty w worki z tkaniny szklanej. Worek jest plaski to nazwali go
    >kopertą. ale okazało się że zapakowanie w koperty płyt z akumulatorów starego
    >typu spowodowało ze stały się długowieczne. A to dla producentów niedobrze.
    >Odchudzili płyty. Tylko wtedy się okazało że odchudzone płyty są wrażliwe na
    >silne gazowanie.

    Nie bardzo mnie przekonales. Nie pomyliles z zelowymi ?

    Ale ile akumulatorow jest wlasnie takich, a nie w starej technologii ?

    >A takie silne gazowanie następuje jak napięcie na akumulatorze
    >przekroczy 15V. Dlatego w instrukcjach obsługi piszą żeby nie przekraczać
    >jakiegoś magicznego napięcia w czasie eksploatacji. Nie spotkałem się z tanim
    >prostownikiem który by na koniec ładowania nie przekroczył 15 woltów.

    Tylko ze co lepsze maja wylacznik elektroniczny. I nie jest to jakies
    drogie.

    >Napięcie w sieci teraz jest przynajmniej u mnie prawie stałe. Zmiany o 5 woltów
    >w jedną lub w drugą stronę mają niewielkie znaczenie. Wystarczy szeregowo w
    >kabel do akumulatora włączyć diody prostownicze.

    To juz chyba lepiej taki wylacznik elektroniczny dorobic ..

    >Jak w czasie ładowania napięcie na akumulatorze przekroczy 15V

    raczej nie przekroczy. Bo prad juz bardzo spada..

    >Odsiarczanianie polega na tym ze akumulator jest najpierw ładowany
    >jakimś prądem a zaraz potem rozładowywany prądem wynoszącym 1/3 prądu ładowania.
    >Im częściej tym lepiej. Tak z 50 razy na sekundę jest ok. Trzeba w prostowniku
    >założyć tylko jedną diodę. Przepuszcza ona tylko jedne półokresy sinusoidy.
    >Akumulator wtedy będzie ładowany 50 razy na sekundę i będzie miał 50 przerw w
    >ładowaniu. To co zrobić żeby w tych przerwach był rozładowywany. Wystarczy do
    >niego podłączyć żarówkę. W czasie półokresu kiedy jest ładowany, prąd z
    >prostownika rozkłada się na żarówkę i ładowanie.

    Nie trzeba zadnej diody odlaczac.

    >Oczywiście trzeba się trochę znać na
    >elektryce żeby dobrać właściwą żarówkę.

    A potrafisz podac optymalne parametry pradu i jeszcze podeprzec sie
    jakims zrodlem ?

    Raz to zrobilem, nic nie dalo, ale moze juz za pozno bylo.

    >Dokładnie tak samo działają super hiper prostowniki do regeneracji
    >akumulatorów.

    Super hiper opisuja sie inaczej. Ile w tym prawdy to nie wiem.


    >A tak z
    >doświadczenia. W miarę nowy akumulator który się zwyczajowo mówiąc trochę
    >zasiaczył daje się reanimować. Staremu to nie pomoże.

    W miare nowy nie powinien byc zasiarczony.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: