    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki prostownik??
    Date: Sun, 24 Jan 2010 23:00:24 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > No to słabo szukałeś, bo właśnie Tronic-i ze Stonki i Lidla mają zarówno
    > ograniczenie prądu jak i napięcia ładowania.

    > Oh wow. Właśnie opisałeś gdzieś z 50% najtańszych prostowników
    > transformatorowych, gdzie zamiast mostka Chińczycy pakują jedną diodę.
    >
    > Fishman

    W niedługim okresie czasu widziałem trzy tanie prostowniki na zasadzie " sąsiad
    pomóż bo nie ładuje". W każdym było to samo. Transformator, prostownik
    pełnookresowy, dwa bezpieczniki, dioda świecąca i opornik. Może i były jakieś
    inne niewidzialne zabezpieczenia. Albo Chińczycy tak opanowali sztukę
    miniaturyzacji ze we wtyczce je zalali, albo w jakimś lucie. Każdy z nich
    wyłączał się wtedy jak się wtyczkę z gniazdka wyciągało. Widziałem trzy
    najtańsze i w każdym był prostownik pełnookresowy. Ale jeśli twierdzisz że jest
    inaczej to bardzo dobrze. Akumulatorowi jest wszystko jedno czy pełnokresowy czy
    nie. Jak jest jedna dioda to wystarczy podpiąć w czasie ładowania do zacisków
    akumulatora żarowkę i jest z regeneracją. W czym masz problem? Jak prostownik
    daje 3A to żarówka ma pobierać 0,8A. Wtedy efektywny prąd ładowania będzie
    trochę większy niż 2A a rozładowania 0,8A.Warunek żeby prąd ładowania był
    większy niż prąd rozładowania jest spełniony.