  • 221. Data: 2021-06-27 09:38:09
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 27.06.2021 o 01:30, Ewa napisała:

    > Ja pisałam o Samsung Galaxy M21 (dokładna nazwa z Twojego poprzedniego
    > newsa) za 699 zł w RTV-EURO-AGD.
    > Natomiast Beidou, Galileo i Glonass są w Samsung Galaxy M21 SM-M215
    > za 1399 zł w MediaExpert.

    Dokładnie tak - SMARTFON SAMSUNG SM-M215 GALAXY M21 BLACK - jest opisany
    na fakturze żoniny telefon, kupiony w kwietniu br. na Allegro w sklepie
    Avans za 799 zł. Do tego doszło etui 3MK Amor Case za 39,99 zł i karta
    pamięci Sandisk Micro SDHC 32GB UHS C10 za 25 zł, co kosztowało mnie
    w sumie 863.99 zł. Czego to się nie robi dla kobiety gdy jest miła...

  • 222. Data: 2021-06-27 10:49:59
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 27.06.2021 o 09:32, ToMasz pisze:
    > kładę telefon na taki krążek
    > https://www.mediaexpert.pl/smartfony-i-zegarki/akces
    oria-do-telefonow/ladowarki-indukcyjne/ladowarka-ind
    ukcyjna-tech-protect-airpad-15-w-czarny
    To mi się podoba, chociaż bardziej mnie niepokoi czy ładowarka
    samochodowa nadąży z doładowywaniem podczas jazdy. W domu wystarczy
    pamiętać. Tym bardziej, że w przypadku niektórych smartfonów bateria
    jest niewyjmowalna, wiec nawet nie można założyć kupno drugiej i wymianę
    podczas jazdy.

    > gsmarena Twoim przyjacielem.
    > https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10758
    &idPhone2=6791
    Owszem, ale, popraw mnie jeśli się mylę, pozwala porównać parametry 3
    smartfonów na raz, KTÓRE WCZEŚNIEJ W JAKIŚ SPOSÓB WYBRAŁAM. Jeśli chcę
    porównać np. 5 smartfonów to już "logistycznie" jest to bardziej żmudne.

    Pytałam wczoraj o portal/sklep internetowy, który pozwala na
    użycie więcej filtrów niż np. X-Kom lub Allegro ? Chodziło mi o
    możliwość zaznaczenia na przykład, że chcę żeby był AMOLED, albo żeby w
    GPS było Galileo itp.
    LordBluzg podpowiedział www.skapiec.pl, rzeczywiście jest tam trochę
    więcej filtrów niż np. w X-Kom, ale nadal nie mogę wybrać spośród
    wszystkich telefonów w danej firmie tych, które spełniają dodatkowe
    parametry, a o których przekonaliście mnie, że są ważne.

    Mnie się marzy:
    - taki portal/sklep w którym mogłabym zaznaczyć wszystkie ważne
    parametry
    - z pokazanych wybrać np. 5
    - sprawdzić przez Google: "nazwa + problem" czy nie czają się tam jakieś
    poważne zagrożenia
    - pójść do sklepu i już tylko (po babsku) wybierać biorąc pod uwagę jak
    smartfon leży w mojej ręce, czy mi się podoba itp.
    Niby proste, a ja ugrzęzłam w pierwszym etapie. Jednak perturbacje z
    Lumią każą mi trzymać się tego scenariusza.

    > tu nie  bardzo jest co testować.
    Jest. "launcher" też, ale przede wszystkim zachowanie GPS. Niektórzy z
    Was pisali, że każdy Android daje gwarancje dobrego działania GPS, ale
    byli i tacy, którzy poddawali to w wątpliwość. Stąd w dyskusji wynikła
    taka ilość parametrów, na które warto zwrócić uwagę.

    > Wybierz sobie z naszych rad lub z netu 5 telefonów
    W Waszych radach było niewiele ponad 5, więc wybór ...

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 223. Data: 2021-06-27 11:16:33
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 27.06.2021 o 09:38, collie pisze:

> [...]
    > pamięci Sandisk Micro SDHC 32GB UHS C10 za 25 zł, co kosztowało mnie
    > w sumie 863.99 zł. Czego to się nie robi dla kobiety gdy jest miła...

    No właśnie, dokładność w oznaczeniach jest ważna.
    Zatem czy jest tylko 1 model M21, który tak staniał (np. z powodu
    odkrytego braku wszystkich GPS), czy są 2 różne: z SM-M215 i bez ?
    Kłopot polega na tym, że bez względu na to czy w Google wpiszę z SM-M215
    czy bez oraz słowo problem, otrzymuję tę sama długa listę zarzutów,
    w tym istotnych. Nawet w Samsung Community te dwa modele są jakby
    nierozróżnialne.
    Piszę o tym nie żeby się czepiać, ale dlatego, że jeśli model z "pełnym"
    GPSem jest pozbawiony istotnych wad (wymienianych przez użytkowników)
    i byłby dostępny mniej więcej w cenie, o której piszesz, to byłabym
    bardzo zainteresowana.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 224. Data: 2021-06-27 11:33:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.06.2021 o 23:01, Ewa pisze:
    > Bardzo dziękuje za wyjaśnienia.
    >
    > Im więcej (głównie od Was) wiem, tym trudniej mi się zdecydować,
    > bo teraz w każdym opisie widzę, że czegoś brak. Przed tą dyskusją
    > na większość rzeczy nie zwróciłabym nawet uwagi.
    > Na przykład, spodobał mi się wspomniany przez collie Samsung Galaxy M21
    > za 699 zł w RTV-EURO-AGD, ale teraz zauważam, że z GPS ma tylko A-GPS i
    > GLONASS. Chyba trudno będzie go także znaleźć w sklepie żeby móc obejrzeć.

    Nie ma za bardzo możliwości by telefon nie miał amerykańskiego GPS i
    skoro kiedyś to w zupełności wystarczało to i teraz wystarcza.

  • 225. Data: 2021-06-27 11:50:30
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 27.06.2021 o 11:33, ii pisze:

    > Nie ma za bardzo możliwości by telefon nie miał amerykańskiego GPS i
    > skoro kiedyś to w zupełności wystarczało to i teraz wystarcza.

    Amerykański GPS? A który to?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 226. Data: 2021-06-27 12:40:31
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > Nie ma za bardzo możliwości by telefon nie miał amerykańskiego GPS i
    > skoro kiedyś to w zupełności wystarczało to i teraz wystarcza.

    Znowu jest bałagan w nazwach.

    Właśnie sprawdziłam w Wikipedii
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nawigacja_satelitarna:
    "mówi się o systemach GNSS (ang. Global Navigation Satellite Systems)
    m.in. najpopularniejszy obecnie amerykański GPS (Global Positioning
    System), rosyjski GLONASS czy też europejski Galileo"

    Czyli nie zupełnie jest tak, jak napisał Eneuel:
    GPS był kiedyś -- teraz jest GNSS

    W specyfikacji powinno się zatem pisać czy jest czy nie GNSS złożony
    z GPS, GLONASS, Galileo itd.
    Wtedy GPS jest amerykański. Czy wykorzystywany przez wszystkie telefony?
    Nie wiem, bo w specyfikacjach smartfonów jest bałagan.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 227. Data: 2021-06-27 16:24:02
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-06-27 o 09:38, collie pisze:

> [...]
    > pamięci Sandisk Micro SDHC 32GB UHS C10 za 25 zł, co kosztowało mnie
    > w sumie 863.99 zł. Czego to się nie robi dla kobiety gdy jest miła...

    Twój telefon pewnie jest dużo droższy?

    --
    animka

  • 228. Data: 2021-06-27 16:47:46
    Od: collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 27.06.2021 o 11:16, Ewa napisała:

> [...]
    > GPSem jest pozbawiony istotnych wad (wymienianych przez użytkowników)
    > i byłby dostępny mniej więcej w cenie, o której piszesz, to byłabym

    W tej cenie było, ale się zmyło. Jeśli na e-fakturze klikam w "Smartfon
    Samsung Galaxy M21 4 GB/64 GB czarny", który nabyłem na Allegro za 799
    zł, to jestem przenoszony tam na konto sprzedającego, ale pojawia się
    komunikat: "Sprzedawca zmienił tę ofertę". I faktycznie zmienił: teraz
    ten wszystkomający model Samsunga kosztuje 1399,99 zł. A co do zarzutów,
    to mogę dodać tylko opinię żony o tym smartfonie: "jestem zachwycona".

  • 229. Data: 2021-06-27 17:17:01
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 27.06.2021 o 16:47, collie pisze:

> [...]
    > komunikat: "Sprzedawca zmienił tę ofertę". I faktycznie zmienił: teraz
    > ten wszystkomający model Samsunga kosztuje 1399,99 zł.
    Dzięki. W MediaExpert i chyba gdzieś jeszcze widziałam w takiej cenie.
    Dziwne to wszystko, podwójna nazwa, "podwójna" cena, a niby taki sam
    smartfon. W takiej sytuacji wstrzymam się z decyzją wyboru.

    > A co do zarzutów,
    > to mogę dodać tylko opinię żony o tym smartfonie: "jestem zachwycona".
    I to jest najważniejsze. Nie chciałam zepsuć radości z nowego smartfona.

    Przypominam sobie, że gdy w Microsoft Community była lawina narzekań na
    problemy z dotykiem w Lumii 535 DS, objaw ten występował u różnych osób
    z różnym natężeniem. Część osób odsyłała smartfona do serwisu i wracał w
    różnym stanie. Część osób zdecydowała się na żądanie zwrotu pieniędzy.
    Były chyba i takie przypadki, że wada nie występowała wcale. Może taki
    przypadek z Samsungiem dotyczy Twojej żony. Mam nadzieję, że tak jest.
    U mnie ta dokuczliwość występowała w umiarkowanym stopniu, a że nie
    miałam innego telefonu na czas naprawy, postanowiłam nie interweniować.
    Nie wiem jak sprawy wyglądały gdy inni zorientowali się w kłopotach z
    GPS. Ja zauważyłam to bardzo późno, ze względu na używanie nawigacji pod
    WinCE.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 230. Data: 2021-06-27 17:31:08
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 27.06.2021 o 17:17, Ewa pisze:

    > Dziwne to wszystko, podwójna nazwa, "podwójna" cena, a niby taki sam
    > smartfon. W takiej sytuacji wstrzymam się z decyzją wyboru.

    Zapomniałam napisać, że wczoraj znalazłam opinię o M21 (bez SM-M21)
    w postaci filmu na YouTube:
    https://www.youtube.com/watch?v=cgB8wnfxDH4
    Pierwszy raz wpadłam na opinię z tej serii, nie wiem ile jest warta,
    ale jest "powered by X-kom", firmę którą cenię, więc może warto zwrócić
    na to uwagę.

    Pozdrawiam
    Ewa