  • 91. Data: 2021-06-17 07:27:44
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.06.2021 Ewa <E...@c...com> napisał/a:

    > Czyli moje podejście, że najlepszym wyjściem jest kupić smartfona w
    > Internecie, np. na Allegro i sprawdzić w czasie przysługujących 14 dni
    > czy spełnia oczekiwania. Ale collie pisze o sprawdzeniu w praniu czyli
    > po uruchomieniu programu nawigacyjnego. Nie wiem czy taki zwrot byłby
    > możliwy po zainstalowaniu na nim jednego, a może kilku programów
    > nawigacyjnych, a potem jego/ich odinstalowanie. Do tej pory zakładając

    A czemu nie? Chcesz sprawdzić, czy spełnia Twoje oczekiwania związane
    z nawigacją. Jak to inaczej sprawdzić, nie używając nawigacji?

    Ja bym zainstalował programy do testowania GPS oraz nawigację,
    a potem zwyczajnie przywrócił do ustawień fabrycznych. Oczywiście bez
    ściągania folii z ekranu itp.

    > Czy ktoś ma takie doświadczenie z podejściem do tego sprzedawców i
    > konkretnie których sprzedawców? Przyjmą taki zwrot czy uznają, że towar
    > pokazuje oznaki użytkowania?

    Moja propozycja: kupić od znanej firmy. Nie powinni robić problemu
    ze zwrotem.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 92. Data: 2021-06-17 07:28:48
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 16.06.2021 o 21:38, collie pisze:

    > Powiem więcej, jako ten, który - nie chwaląc się - na nawigacjach
    > i programach nawigacyjnych zjadł zęby: nie idź tą drogą! Nie szukaj
    > smartfona pod kątem używania go w charakterze nawigacji samochodowej.
    > Kup smartfona tylko do telefonowania i do internetu - najlepszego na
    > jaki Cię stać, onanizując się już na spokojnie przy nim tymi antutami -
    > a w samochodzie zamontuj na stałe nawigację z WinCE. Już za 200 zł
    > kupisz na Alletanio 5 calowe urządzenie z preinstalowaną MapąMap,
    > a za 300 zł - z iGO, lub AutoMapą. I będziesz Pani zadowolona.
    > Już ja wójt to wama mówię...

    Takowe nie obsługują AGPS. No i nawigacje online mają info o korkach,
    wypadkach, robotach drogowych, itd

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii"

  • 93. Data: 2021-06-17 07:35:12
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 17.06.2021 Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > A czemu nie? Chcesz sprawdzić, czy spełnia Twoje oczekiwania związane
    > z nawigacją. Jak to inaczej sprawdzić, nie używając nawigacji?

    W uzupełnieniu fragment Art 34 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r.
    o prawach konsumenta:

    "4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
    wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
    charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
    konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
    9."

    Instalacja oprogramowania GPS i testy tegoż są konieczne w mojej ocenie
    do stwierdzenia "cech i funkcjonowania rzeczy". W razie wątpliwości
    proponuję bezpłatną konsultację z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 94. Data: 2021-06-17 07:41:23
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 17.06.2021 ALEX MR <k...@s...us> napisał/a:

    > Takowe nie obsługują AGPS. No i nawigacje online mają info o korkach,
    > wypadkach, robotach drogowych, itd

    Jak też o suszarkach :-)

    No i zawsze to jedno urządzenie, które się ma zwykle ze sobą,
    przyda się przy pieszych wędrówkach w obcym mieście, na grzybach itp. :-)

    Sam kiedyś byłem zdecydowanym zwolennikiem "sprzętowych" nawigacji,
    ale od dłuższego czasu Lark porasta grubym kurzem w piwnicy.

    Google Maps plus/lub Yanosik sprawdza się doskonale. A jak
    ktoś woli lepsze, komercyjne rozwiązania, to nic nie stoi
    na przeszkodzie żeby mieć Automałpę czy Naviexperta.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 95. Data: 2021-06-17 08:40:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 16.06.2021 21:38, collie wrote:
> [...]
    > kupisz na Alletanio 5 calowe urządzenie z preinstalowaną MapąMap,
    > a za 300 zł - z iGO, lub AutoMapą. I będziesz Pani zadowolona.

    No zęby zjadłeś :) WinCE? Ty zwariowałaś, czy trollujesz koleżankę?

    Co do meritum - też jeżdżę z dedykowaną nawigacją (TT), mimo, że mam w
    samochodzie i telefonie - po prostu jest najwygodniej, ale WinCE? brrr :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 96. Data: 2021-06-17 09:41:57
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 17.06.2021 o 07:41, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Jak też o suszarkach :-)

    I nieoznakowanych radiowozach :-) Dlatego dodałem "itd" :-)

    > No i zawsze to jedno urządzenie, które się ma zwykle ze sobą,
    > przyda się przy pieszych wędrówkach w obcym mieście, na grzybach itp. :-)

    Warto pamiętać o ładowaniu w samochodzie, tak na wszelki wypadek :-)

    > Sam kiedyś byłem zdecydowanym zwolennikiem "sprzętowych" nawigacji,
    > ale od dłuższego czasu Lark porasta grubym kurzem w piwnicy.

    Mam podobnie :-) Dorzuciłbym także "wbudowaną w samochód" nawigację, map
    nie pamiętam. W teorii genialny pomysł, w praktyce kicha. Smartfonową
    nawigację ustawia się w domu, w samochodzie wkłada się w uchwyt i voila
    :-) Żeby ustawić wbudowaną, najpierw trzeba włączyć prąd, odczekać
    trochę aż się uruchomi, ustawić cel i włączyć silnik. Po czym następuje
    reset radionawigacji, a czy "przypomni sobie" ustawiony cel, czy też
    nie, loteria. No i w mieście to nieustanne przerywanie radia przez
    nawigację :-/
    Do tego w sprzętowej masz konkretne mapy, a w smartfonie duży wybór. A
    to wbrew pozorom istotna różnica. Kiedyś sprawdzałem w Częstochowie.
    Jedna prowadzi przez centrum: korki, światła, piesi :-( Here Maps zaś
    peryferiami: droga kiepska, ale błyskawicznie dojechałem :-)

    > Google Maps plus/lub Yanosik sprawdza się doskonale. A jak
    > ktoś woli lepsze, komercyjne rozwiązania, to nic nie stoi
    > na przeszkodzie żeby mieć Automałpę czy Naviexperta.

    Nic dodać, nic ująć.

  • 97. Data: 2021-06-17 09:46:56
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 17.06.2021 o 08:40, Mirek Ptak pisze:

    > No zęby zjadłeś :) WinCE? Ty zwariowałaś, czy trollujesz koleżankę?

    A co w tym dziwnego? WinCE to podstawa nawigacji

    > Co do meritum - też jeżdżę z dedykowaną nawigacją (TT), mimo, że mam w
    > samochodzie i telefonie - po prostu jest najwygodniej, ale WinCE? brrr :)

    A jaki masz OS w TT?

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii" :-D

  • 98. Data: 2021-06-17 10:35:09
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 17.06.2021 09:46, ALEX MR wrote:

    > A co w tym dziwnego? WinCE to podstawa nawigacji

    Chyba 10 lat temu :)
    Sam miałem chyba ze 3 różne PDA, ale to się już nie wróci :)

    > A jaki masz OS w TT?

    Jakiś linux - a właściwie własny system TT oparty na Linuxie

    Pozdrawiam - Mirek

  • 99. Data: 2021-06-17 11:06:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 15 Jun 2021 11:39:20 +0200, w <60c87548$0$551$65785112@news.neostrada.pl>,
    Ewa <E...@c...com> napisał(-a):

    > Co do oglądania, to zawsze wolę kupować coś co mogę obejrzeć, ale nie
    > sądzę żeby przy moim braku doświadczenia samo obejrzenie pozwoliło mi
    > zdecydować czy dany model spełni moje oczekiwania co do GPS.

    Wszystkie współczesne telefony raczej świetnie radzą sobie z GPS.
    Kupując zadbaj, aby miał 3-osiowy akcelerometr oraz żyroskop -- pomagają w
    ustaleniu kierunku (większość ma).

  • 100. Data: 2021-06-17 11:50:09
    Od: collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 17.06.2021 o 08:40, Mirek Ptak napisał:

    > No zęby zjadłeś :) WinCE? Ty zwariowałaś, czy trollujesz koleżankę?
    >
    > Co do meritum - też jeżdżę z dedykowaną nawigacją (TT), mimo, że mam w
    > samochodzie i telefonie - po prostu jest najwygodniej, ale WinCE? brrr :)

    Śmiejesz się jak głupi do sera, albo zwyczajnie głupiś. Od początku
    nawigacji samochodowej, wszystkie programy nawigacyjne bazowały na
    WinCE, poza nielicznymi opartymi na własnym systemie operacyjnym.
    I tak pozostało do dziś, choć doszedł Android. Wiodąca na polskim
    rynku AutoMapa wydawana jest obecnie w wersji na WinCe i na Androida,
    ale porównanie tych wersji pokazuje, że wersja androidowa jest uboższa
    w możliwościach, choć obie posługują się tą samą mapą.