  • Data: 2021-11-25 19:54:42
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: PeJot <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-11-22 o 21:05, J.F pisze:

    > Produkcja to IMO taka smiertelna nie byla, no chyba ze wycienczony
    > robotnik wpadl pod maszyne ciezka.

    Tunele drążyć można byle więźniami, ale maszyny byle kto już obsługiwać
    nie mógł, chyba że się go *przeszkoliło*, co oznaczało że jego wartość
    jako robotnika rosła. Czytałem gdzieś o pewnym rosyjskim jeńcu wojennym,
    który przeżył roboty przymusowe bo był wysoko wykwalifikowanym spawaczem
    i pracował w zbrojeniówce.

    Swoją drogą, ciekawe czy Niemcy, lokując produkcję zbrojeniową np. w
    Stalowa Wola Werke zdawali sobie sprawę jak bardzo narażają się na
    sabotaże. OIDP tam robiono tam stal na lufy do armat 88 mm, i to się
    dało łatwo i w trudno wykrywalny sposób psuć.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza