eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa tesląRe: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.178-36-19-144.
    dynamic.inetia.pl!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Date: Sun, 5 Jan 2025 21:48:34 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vler72$ak1$1@news.chmurka.net>
    References: <vl9h00$krl$1@news.chmurka.net> <vl9k6s$2u18$1@dont-email.me>
    <63ia7p4w52rf.1b7ido1j9nrh4$.dlg@40tude.net>
    <vlb1gr$dlm0$1@dont-email.me> <vlbb8f$ff7j$1@dont-email.me>
    <vlbicn$gkag$1@dont-email.me> <vlbpfb$gkdu$1@dont-email.me>
    <vlbq5t$e3fp$1@news.icm.edu.pl> <vlbqlr$gnig$1@dont-email.me>
    <vlbsd6$e7d3$1@news.icm.edu.pl> <vlc005$gkdu$3@dont-email.me>
    <vlc1cj$ef59$1@news.icm.edu.pl> <vlc52d$25a$1@news.chmurka.net>
    <vlc8bq$eqbk$1@news.icm.edu.pl> <vldftm$p1$5@news.chmurka.net>
    <vldp1t$gv3u$1@news.icm.edu.pl> <vldpf0$8k4$2@news.chmurka.net>
    <vldq1q$gvmg$1@news.icm.edu.pl> <vldr4t$8k4$4@news.chmurka.net>
    <vldspv$h0va$1@news.icm.edu.pl> <vldu2l$f0g$1@news.chmurka.net>
    <vldui7$h2pt$1@news.icm.edu.pl> <vldulm$fnd$1@news.chmurka.net>
    <vldv34$h39g$1@news.icm.edu.pl> <vle3sa$kld$1@news.chmurka.net>
    <vle4jd$h866$1@news.icm.edu.pl> <vle4st$le1$1@news.chmurka.net>
    <vlec78$hfqg$1@news.icm.edu.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 5 Jan 2025 20:48:34 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
    posting-host="178-36-19-144.dynamic.inetia.pl:178.36.19.144";
    logging-data="10881";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:5Ewl3Tp9noUTQmEQAWYPYlzrNnw=
    sha256:7EYiLAm9Zwjoyra2GZC3G5C8B+MZo02byzNn/eauF28=
    sha1:CkJ+l73oXJpFXOhsf+mA6CbdWGA=
    sha256:WThgzTQ7fBjtD5DlbcWUXebrLp0mAUP+68NUdAd5Lig=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <vlec78$hfqg$1@news.icm.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727611
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 5.01.2025 o 17:32, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:
    >
    >>>> Czytać nie umiesz kołku? Główne straty związane z prędkością to opór
    >>>> aerodynamiczny.
    >>>
    >>> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
    >>>
    >>> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają.
    >>> I dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
    >>> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to
    >>> jeszcze nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają
    >>> ogrzewania. Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy.
    >>> Sprawia np., że przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie
    >>> tracą nawet 29 proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa
    >>> razy wolniej. Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania
    >>> akumulatorów jest niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w
    >>> dużej mierze decyduje o trwałości ogniw."
    >>>
    >>> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
    /23/uklad-
    >>> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
    >>>
    >>
    >> K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.
    >
    > Masz, niech stracę te 2 minuty na osła :)
    >
    > Gemini:
    > Pyt:
    > Jaki zatem jest procent strat energii na ciepło wydzielane przez baterię
    > i ciepło pochodzące z grzania silników oraz układu elektronicznego?
    >
    >
    > Odp:
    > Trudno jest podać dokładny procent strat energii na ciepło wydzielane
    > przez baterię, silniki i elektronikę w samochodzie elektrycznym jadącym
    > z prędkością 140 km/h. Producenci rzadko publikują szczegółowe dane na
    > ten temat, a straty te zależą od wielu czynników, takich jak:
    >
    > Konstrukcja baterii: Chemia ogniw, system chłodzenia, izolacja termiczna.
    > Konstrukcja silnika: Rodzaj silnika (synchroniczny z magnesami trwałymi,
    > indukcyjny), sprawność, system chłodzenia.
    > Układ elektroniczny: Sprawność falownika, system chłodzenia.
    > Warunki jazdy: Temperatura otoczenia, obciążenie (przyspieszenia, jazda
    > pod górę).
    > Niemniej jednak, mogę spróbować oszacować te straty na podstawie
    > dostępnych informacji i ogólnej wiedzy o samochodach elektrycznych.
    >
    > Straty w baterii:
    >
    > Podczas ładowania i rozładowywania baterii część energii zamieniana jest
    > na ciepło w wyniku oporu wewnętrznego ogniw. Straty te są zazwyczaj
    > największe przy dużych prądach ładowania i rozładowywania, czyli np.
    > podczas szybkiego ładowania lub dynamicznej jazdy z wysoką prędkością.
    > Przy jeździe z prędkością 140 km/h, silnik pobiera dużą moc, co oznacza
    > wysoki prąd rozładowywania baterii. Można szacować, że straty w baterii
    > w takich warunkach mogą wynosić od kilku do kilkunastu procent (np.
    > 5-15%) pobieranej energii. Im bardziej zaawansowany system chłodzenia
    > baterii, tym straty te będą mniejsze.
    > Wysoka temperatura otoczenia również zwiększa straty w baterii.
    > Straty w silniku i układzie elektronicznym:
    >
    > Silnik elektryczny, podobnie jak każde urządzenie elektryczne, ma pewną
    > sprawność, która nigdy nie wynosi 100%.

    No i twój smród też ma silnik, którego sprawność nie wynosi 100% tylko
    ze 20 przy dobrych wiatrach.

    > Część energii jest tracona na
    > ciepło w wyniku oporu uzwojeń i strat magnetycznych.
    > Nowoczesne silniki elektryczne mają sprawność na poziomie 90-95% lub
    > nawet więcej w optymalnych warunkach. Jednak przy wysokich obrotach i
    > obciążeniach sprawność ta może nieco spadać, a straty na ciepło mogą
    > wzrosnąć.
    > Falownik, który steruje pracą silnika, również generuje straty ciepła.
    > Straty te są związane z przełączaniem tranzystorów mocy i mogą wynosić
    > kilka procent (np. 2-5%) mocy silnika.

    No, tak jak na samej skrzyni biegów w tym twoim smrodzie.

    > Podobnie jak w przypadku baterii, system chłodzenia silnika i falownika
    > ma kluczowe znaczenie dla minimalizacji strat ciepła.

    Tak jak termostat i termowentylator.

    > Całkowite straty:
    >
    > Podsumowując, można oszacować, że łączne straty energii na ciepło
    > wydzielane przez baterię, silnik i układ elektroniczny przy jeździe z
    > prędkością 140 km/h mogą wynosić od około 10% do 25% lub nawet więcej
    > pobieranej energii. Oznacza to, że tylko 75-90% energii z baterii jest
    > faktycznie wykorzystywane do napędu samochodu.

    No, a w twoim smrodzie tyle się marnuje.

    >
    > Wpływ na zasięg:
    >
    > Straty te mają bezpośredni wpływ na zasięg samochodu. Im większe straty
    > ciepła, tym mniej energii jest dostępne do napędu, a tym samym mniejszy
    > zasięg. Dlatego jazda z wysoką prędkością, która generuje większe straty
    > ciepła, znacząco skraca zasięg samochodu elektrycznego."
    >

    No powoduje tak samo jak w twoim smrodzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: