-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.178-36-19-144.
dynamic.inetia.pl!not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Date: Sun, 5 Jan 2025 21:48:34 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <vler72$ak1$1@news.chmurka.net>
References: <vl9h00$krl$1@news.chmurka.net> <vl9k6s$2u18$1@dont-email.me>
<63ia7p4w52rf.1b7ido1j9nrh4$.dlg@40tude.net>
<vlb1gr$dlm0$1@dont-email.me> <vlbb8f$ff7j$1@dont-email.me>
<vlbicn$gkag$1@dont-email.me> <vlbpfb$gkdu$1@dont-email.me>
<vlbq5t$e3fp$1@news.icm.edu.pl> <vlbqlr$gnig$1@dont-email.me>
<vlbsd6$e7d3$1@news.icm.edu.pl> <vlc005$gkdu$3@dont-email.me>
<vlc1cj$ef59$1@news.icm.edu.pl> <vlc52d$25a$1@news.chmurka.net>
<vlc8bq$eqbk$1@news.icm.edu.pl> <vldftm$p1$5@news.chmurka.net>
<vldp1t$gv3u$1@news.icm.edu.pl> <vldpf0$8k4$2@news.chmurka.net>
<vldq1q$gvmg$1@news.icm.edu.pl> <vldr4t$8k4$4@news.chmurka.net>
<vldspv$h0va$1@news.icm.edu.pl> <vldu2l$f0g$1@news.chmurka.net>
<vldui7$h2pt$1@news.icm.edu.pl> <vldulm$fnd$1@news.chmurka.net>
<vldv34$h39g$1@news.icm.edu.pl> <vle3sa$kld$1@news.chmurka.net>
<vle4jd$h866$1@news.icm.edu.pl> <vle4st$le1$1@news.chmurka.net>
<vlec78$hfqg$1@news.icm.edu.pl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 5 Jan 2025 20:48:34 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
posting-host="178-36-19-144.dynamic.inetia.pl:178.36.19.144";
logging-data="10881";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:5Ewl3Tp9noUTQmEQAWYPYlzrNnw=
sha256:7EYiLAm9Zwjoyra2GZC3G5C8B+MZo02byzNn/eauF28=
sha1:CkJ+l73oXJpFXOhsf+mA6CbdWGA=
sha256:WThgzTQ7fBjtD5DlbcWUXebrLp0mAUP+68NUdAd5Lig=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <vlec78$hfqg$1@news.icm.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727611
[ ukryj nagłówki ]W dniu 5.01.2025 o 17:32, Pixel(R)?? pisze:
> W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:
>
>>>> Czytać nie umiesz kołku? Główne straty związane z prędkością to opór
>>>> aerodynamiczny.
>>>
>>> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
>>>
>>> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają.
>>> I dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
>>> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to
>>> jeszcze nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają
>>> ogrzewania. Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy.
>>> Sprawia np., że przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie
>>> tracą nawet 29 proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa
>>> razy wolniej. Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania
>>> akumulatorów jest niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w
>>> dużej mierze decyduje o trwałości ogniw."
>>>
>>> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
/23/uklad-
>>> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
>>>
>>
>> K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.
>
> Masz, niech stracę te 2 minuty na osła :)
>
> Gemini:
> Pyt:
> Jaki zatem jest procent strat energii na ciepło wydzielane przez baterię
> i ciepło pochodzące z grzania silników oraz układu elektronicznego?
>
>
> Odp:
> Trudno jest podać dokładny procent strat energii na ciepło wydzielane
> przez baterię, silniki i elektronikę w samochodzie elektrycznym jadącym
> z prędkością 140 km/h. Producenci rzadko publikują szczegółowe dane na
> ten temat, a straty te zależą od wielu czynników, takich jak:
>
> Konstrukcja baterii: Chemia ogniw, system chłodzenia, izolacja termiczna.
> Konstrukcja silnika: Rodzaj silnika (synchroniczny z magnesami trwałymi,
> indukcyjny), sprawność, system chłodzenia.
> Układ elektroniczny: Sprawność falownika, system chłodzenia.
> Warunki jazdy: Temperatura otoczenia, obciążenie (przyspieszenia, jazda
> pod górę).
> Niemniej jednak, mogę spróbować oszacować te straty na podstawie
> dostępnych informacji i ogólnej wiedzy o samochodach elektrycznych.
>
> Straty w baterii:
>
> Podczas ładowania i rozładowywania baterii część energii zamieniana jest
> na ciepło w wyniku oporu wewnętrznego ogniw. Straty te są zazwyczaj
> największe przy dużych prądach ładowania i rozładowywania, czyli np.
> podczas szybkiego ładowania lub dynamicznej jazdy z wysoką prędkością.
> Przy jeździe z prędkością 140 km/h, silnik pobiera dużą moc, co oznacza
> wysoki prąd rozładowywania baterii. Można szacować, że straty w baterii
> w takich warunkach mogą wynosić od kilku do kilkunastu procent (np.
> 5-15%) pobieranej energii. Im bardziej zaawansowany system chłodzenia
> baterii, tym straty te będą mniejsze.
> Wysoka temperatura otoczenia również zwiększa straty w baterii.
> Straty w silniku i układzie elektronicznym:
>
> Silnik elektryczny, podobnie jak każde urządzenie elektryczne, ma pewną
> sprawność, która nigdy nie wynosi 100%.
No i twój smród też ma silnik, którego sprawność nie wynosi 100% tylko
ze 20 przy dobrych wiatrach.
> Część energii jest tracona na
> ciepło w wyniku oporu uzwojeń i strat magnetycznych.
> Nowoczesne silniki elektryczne mają sprawność na poziomie 90-95% lub
> nawet więcej w optymalnych warunkach. Jednak przy wysokich obrotach i
> obciążeniach sprawność ta może nieco spadać, a straty na ciepło mogą
> wzrosnąć.
> Falownik, który steruje pracą silnika, również generuje straty ciepła.
> Straty te są związane z przełączaniem tranzystorów mocy i mogą wynosić
> kilka procent (np. 2-5%) mocy silnika.
No, tak jak na samej skrzyni biegów w tym twoim smrodzie.
> Podobnie jak w przypadku baterii, system chłodzenia silnika i falownika
> ma kluczowe znaczenie dla minimalizacji strat ciepła.
Tak jak termostat i termowentylator.
> Całkowite straty:
>
> Podsumowując, można oszacować, że łączne straty energii na ciepło
> wydzielane przez baterię, silnik i układ elektroniczny przy jeździe z
> prędkością 140 km/h mogą wynosić od około 10% do 25% lub nawet więcej
> pobieranej energii. Oznacza to, że tylko 75-90% energii z baterii jest
> faktycznie wykorzystywane do napędu samochodu.
No, a w twoim smrodzie tyle się marnuje.
>
> Wpływ na zasięg:
>
> Straty te mają bezpośredni wpływ na zasięg samochodu. Im większe straty
> ciepła, tym mniej energii jest dostępne do napędu, a tym samym mniejszy
> zasięg. Dlatego jazda z wysoką prędkością, która generuje większe straty
> ciepła, znacząco skraca zasięg samochodu elektrycznego."
>
No powoduje tak samo jak w twoim smrodzie.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.01.25 22:24 Pixel(R)??
- 05.01.25 23:39 nadir
- 06.01.25 08:56 Cavallino
- 06.01.25 11:14 Janusz
- 06.01.25 11:32 Myjk
- 06.01.25 11:50 Myjk
- 06.01.25 12:02 Myjk
- 06.01.25 12:02 io
- 06.01.25 12:11 io
- 06.01.25 12:11 io
- 06.01.25 12:15 io
- 06.01.25 15:04 Myjk
- 06.01.25 16:22 Pixel(R)??
- 06.01.25 21:34 nadir
- 06.01.25 21:52 nadir
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML