    Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <19bjtpn5o5rkd.1lp3pj3afcy07$.dlg@40tude.net>
    <5ef8eabd$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <cxoy8xcm0fpr.17c9zpm60ex10$.dlg@40tude.net>
    <5ef8f537$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <w1939tixbwd1$.tszrwbi2kiqw$.dlg@40tude.net>
    <5ef970b3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ef9ec4a$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efa1fa4$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efa2264$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efa49c3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efb08c9$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 30 Jun 2020 12:18:15 +0200

    W dniu 30.06.2020 o 11:41, J.F. pisze:

    > Czemu nie. Jakby sie dalo te rezerwe wylaczyc i trzymac ... w rezerwie,
    > to niech sobie stoi i czeka :-)

    Ona droga jest w staniu i czekaniu. Sugerujesz, żeby wybudować atomówki,
    żeby stały i czekały. A niby czemu - skoro są, to niech pracują.

    > Wychodzi na to, ze najlepiej byloby z pradu lub biomasy syntezowac
    > metan, wtlaczac do starych złóż, i miec w rezerwie elektrownie gazowe :-)

    A to nie wyjdzie CO2 podobnie albo więcej?

    > A swoja droga co za ironia obecnie - najpierw wydobywamy gaz z jakiegos
    > zloża, a potem przerabiamy na magazyn i wtlaczamy.
    > To po co bylo wydobywac :-)

    Co wydobyliśmy to nasze;)

    > W promieniu 20 km od elektrowni tez bym nie budowal osiedla :-)

    Bez przesady. Zwentendorf - 20 km od centrum wiednia. Do zwartej
    zabudowy trochę ponad kilometr. Dukovany do brna również 20km. Cattenom
    - bruksela również 20. Nie tak łatwo wywalić w powietrze elekrownie -
    choć fukushima dała radę. Z drugiej strony na elektrycznym na techniki
    jądrowe szły "odpady atomowe" - ci co mieli za słabe wyniki na
    "światełka". Ale mam nadzieję, że to ogarnialiby chłopaki z melu i fizyki;)

    > To chyba ma byc "prywatna atomowka", nie wiem czy Unia dopuszcza
    > "panstwowe".

    Prywatne, ale takie na niby - z gwarancjami finansowymi państwa i tak
    dalej. Ale podsunąłeś mi pewną obawę - obecnie dowodziłby tym sasin:( A
    mam wrażenie, że on jeszcze ostatniego słowa nie powiedział. Może
    rzeczywiście jestśmy za głupi na niebezpieczne zabawki...

    > A moze by sie dalo z offsetem za F-35 ?

    Raczej nie. Robimy laskę hamburgerom, więc o offsecie nie ma mowy. Nawet
    z tym efszestnaskowym chyba słabo poszło.

    > Tylko wtedy ... zobowiazemy sie do odbioru calego pradu, zegnajcie OZE :-)
    >
    > Nie, jedna atomowka jeszcze wszystkiego nie zmieni :-)

    Jedna nie. W sumie celelowanie w jedną jest bez większego sensu.

    --
    Shrek