  • Data: 2020-09-10 13:47:27
    Temat: Re: Języki programowania w podstawówce
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/09/2020 13:23, g...@g...com wrote:
    >>> Logo "funkcyjny"?
    >> Tak się go określa.
    > Kto określa, i gdzie?

    Choćby na wiki.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Logo_(programming_lang
    uage)

    Logo is a multi-paradigm adaptation and dialect of Lisp, a *functional*
    programming language.

    Co najmniej kilka książek, kategoryzowało go albo jako mieszany, albo
    jako bardziej funkcyjny. Nie wiem czy mi jeszcze w bibliteczce coś
    zostało z tej literatury.

    > Z drugiej strony, masz też np. takie środowiska, jak Elm, które umożliwiają takie
    rzeczy w przeglądarce
    > https://elm-lang.org/examples/mario

    Ja to widzę wdruga stronę. Masz środowisko w którym możes zrobić klona
    dooma. Ale ilosc pracy jaką trzeba włożyc w to i w narysowanie kreski
    jest zaskakująco podobna.

    Mam taki problem z dzieciakiem: nie chce robić prostych rzeczy,
    najlepiej od razu cała grę. No więc ... to jest problem...