  • Data: 2020-09-10 14:03:43
    Temat: Re: Języki programowania w podstawówce
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/09/2020 13:31, Queequeg wrote:
    > Może, w dzisiejszych czasach, będzie jakieś online'owe?

    Jeszcze będę zerkał, nie poddaje się.

    > No właśnie -- tu trzeba mieć pasję do nauczania, żeby pracować za stawkę
    > X razy niższą, niż dostałoby się w przemyśle.

    Uczenie, szczególnie specjalistyczne, sprawiało mi przyjemność. Do
    dzisiaj jest ok. Problemem nie są nawet pieniądze, gorzej że nie można
    pracować na drugim etacie jako nauczyciel. Bo koliduje to z normalną
    pracą. Dlatego wspomniałem o kółkach zainteresowań, po godzinach, dla
    pasjonatów. Szkoła rozpoznaje talent inżynierski[*] u ucznia odpowiedni
    wczesnie i kierunkuje go do jakiegoś miejsca gdzie ten talen rozwinie.
    To całkiem nieźle działą w przypadku sportu, ale kompletnie nie działa w
    przypadku przyszłych inzynierów. W okolicy jest tylko modelarz
    prowadzący zajęcia. A poza tym nic co mogło by ścisły umysł
    zainteresować (czy modelarstwo jest ścisłe? Bo oni głównie makiety
    robią). I mówimy o czymś finansowanym z budżetu, nie sztuka zrobic
    kolejną "Szkołę Małych Naukowców" za grubą kasę, która niczego nie uczy.

    [*] Tylko jak rozpoznać, w uczniu miernym z historii, zamiłowanie do np.
    elektroniki, jak nie ma ani zajęć ani nauczycieli biegłych w temacie?

    PS. Liczyłem na to że się doczekam czasów kiedy talenty będą wspomagane
    jeszcze w szkole podstawowej i pojawi się dodatkowa pula godzin w
    zależności od uzdolnień. Ale się nie doczekam nigdy, nauczalnie
    ogólnokształcące z przesadnym trendem humanistycznym wydaje się być z
    grubego betonu ideologicznego, niezmiennie od dziesiątek lat.