eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJęzyki programowania w podstawówce › Re: Języki programowania w podstawówce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!eternal-septemb
    er.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-september.org!.POSTED!not-
    for-mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Języki programowania w podstawówce
    Date: Thu, 10 Sep 2020 14:03:43 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 31
    Message-ID: <rjd4n4$jp6$1@dont-email.me>
    References: <c...@g...com>
    <rjctej$9va$1@dont-email.me>
    <5...@t...no1>
    <rjd0bh$q23$1@dont-email.me>
    <b...@t...no1>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 10 Sep 2020 12:03:48 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="1ae39f2ae1d87769e2a430faf09f30c3";
    logging-data="20262";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19nPNKs/2/FpRavQ82OqEJ+"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.0
    Cancel-Lock: sha1:X5SyRiRaQiCE/s3uNCFA1Jzp/HU=
    In-Reply-To: <b...@t...no1>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:215188
    [ ukryj nagłówki ]

    On 10/09/2020 13:31, Queequeg wrote:
    >> Komeniusz Logo, jakieś Linuxowe które wygladają jak zabawka i jakieś na
    >> telefon które nie działają. Dzizas...
    > Może, w dzisiejszych czasach, będzie jakieś online'owe?

    Jeszcze będę zerkał, nie poddaje się.

    > No właśnie -- tu trzeba mieć pasję do nauczania, żeby pracować za stawkę
    > X razy niższą, niż dostałoby się w przemyśle.

    Uczenie, szczególnie specjalistyczne, sprawiało mi przyjemność. Do
    dzisiaj jest ok. Problemem nie są nawet pieniądze, gorzej że nie można
    pracować na drugim etacie jako nauczyciel. Bo koliduje to z normalną
    pracą. Dlatego wspomniałem o kółkach zainteresowań, po godzinach, dla
    pasjonatów. Szkoła rozpoznaje talent inżynierski[*] u ucznia odpowiedni
    wczesnie i kierunkuje go do jakiegoś miejsca gdzie ten talen rozwinie.
    To całkiem nieźle działą w przypadku sportu, ale kompletnie nie działa w
    przypadku przyszłych inzynierów. W okolicy jest tylko modelarz
    prowadzący zajęcia. A poza tym nic co mogło by ścisły umysł
    zainteresować (czy modelarstwo jest ścisłe? Bo oni głównie makiety
    robią). I mówimy o czymś finansowanym z budżetu, nie sztuka zrobic
    kolejną "Szkołę Małych Naukowców" za grubą kasę, która niczego nie uczy.

    [*] Tylko jak rozpoznać, w uczniu miernym z historii, zamiłowanie do np.
    elektroniki, jak nie ma ani zajęć ani nauczycieli biegłych w temacie?

    PS. Liczyłem na to że się doczekam czasów kiedy talenty będą wspomagane
    jeszcze w szkole podstawowej i pojawi się dodatkowa pula godzin w
    zależności od uzdolnień. Ale się nie doczekam nigdy, nauczalnie
    ogólnokształcące z przesadnym trendem humanistycznym wydaje się być z
    grubego betonu ideologicznego, niezmiennie od dziesiątek lat.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: