  • Data: 2022-06-28 02:26:16
    Temat: Re: Kamera na działkę
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.06.2022 o 22:30, ptoki pisze:

    > Seka seka.
    > My tu nie o oplacalnosci gadamy bo na to nie ma szans.
    > My o mozliwosciach. Te Twoje akumulatory i panele do kameri rybki tez jakos
    specjalnie oplacalne nie sa.
    > Ot mozesz miec kamery tam gdzie nie ma sieci. Ot tyle.

    No i tak mam, bo nie mam wyjścia. Osrałbym to ciepłym moczem, gdybym
    miał kabelek z energetyki :]

    Jedyne co mam, to realne 100% doświadczenie i działające rozwiązanie.
    Generalnie to dziura w dupie ale własna :)

    > My tu w tym zakatku watka gdybamy o mozliwych (nie tanich) opcjach stania sie
    bezgridowcem.

    > Tu nie ma sie co rozwodzic nad tematem. Jakby sie oplacalo to taurony by kopalniom
    powiedzialy pa!
    > I kowalski by nie mogl kupowac paneli bo tam bylby pinionc do zrobienia a nie jakas
    niezaleznosc.
    > Ale to inna inkszosc.

    > O ile wegiel nie zdrozeje.
    > Ale mysle ze to przejsciowa gorka. Cena powinna opasc bo za tyle to sie nawet chyba
    zalane kopalnie by
    > oplacalo uruchamiac.
    > No chyba ze urzednik zabroni i sily zbrojne/komornicze nasle...

    Tak w sumie, to albo PiS pójdzie na zderzenie z górą lodową albo znów
    pożyczą i dopłacą. Dopłacą, bo grozi Polsce zapaść i to nie jest
    śmieszne, oczywiście zwiększając długi.

    > Ano nie ma. Dlatego dalem przyklady jakie dalem. Kazdy najbardziej mozliwy ale
    kazdy okrutnie niemozliwy.

    Na kieszeń "Kowalskiego" raczej nie, tym bardziej, że większość
    Kowalskich to miastowi blokersi i nichuja. To raczej problem lokalny.

    > Tyle. Policz se.
    > cieplo topnienia 1kg parafiny to 150-250kJ
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Paraffin_wax
    > https://polskiprzemysl.com.pl/przemysl-chemiczny/par
    afina-w-akumulatorach-ciepla/
    > https://mostwiedzy.pl/pl/publication/download/1/mozl
    iwosci-zastosowania-materialow-zmiennofazowych-do-ak
    umulowania-ciepla-oraz-ich-modyfikacje_58727.pdf

    > Nie wiem ile ciepla ci ucieknie z spalin ale parafiny nie straca duzo. szczegolnie
    pod domem.
    > No i nie potrzeba tyle co teraz wegla bo beda solary wiec one pociagna w okresach
    wiosna/jesien

    > Jak liczylem to trzeba by 30 ton tej parafiny.
    > Mysle ze sie nie machlem nigdzie.
    > Ale 30 ton to nadal sporo. I pali sie dobrze jak stopione...

    Koncepcja dobra ale wymaga nie tyle inwestycji co w ogóle uruchomienia
    takiego bloku. Są różne rozwiązania. Nawet gdzieś czytałem że
    w...kinetyce w sensie gromadzenia energii z wykorzystaniem grawitacji
    ale nie mam teraz przelicznika strat. Z parafiną, założenie jest dobre
    bo straty małe a prostota oczywista. Trzeba sprawdzić :) Podejrzewam, że
    ktoś sprawdza...

    Są też inne technologie przetwarzania i akumulowania energii. Problem
    pozostaje jeden-logiczny. Ile jesteśmy w stanie wytworzyć energii w
    okresie letnim, uwzględniając straty w procesie akumulacji.

    ZTCW to nawet PV dostępna dla Kowalskiego to jakieś 20% MAX ale PV
    dostępne dla zasilania satelit to zupełnie inna technologia z zupełnie
    innym przelicznikiem. Wtedy straty i możliwość magazynowania zmienia się
    diametralnie. Ja bym tutaj szukał klucza a nie tylko w możliwościach
    magazynu. Wolę ponieść koszt lepszych paneli PV niż koszt magazynu, tym
    bardziej, że zimą mógłbym lepiej korzystać. Niestety, stare technologie
    muszą się najpierw sprzedać.

    [...]

    Dwóch?

    temperatur nieznosnych w lato a w okresie jesiennym podobnie trwa aby trzeba bylo
    zaczac palic jak na zewnatrz jest juz mocniej zimno.

    Naprawdę? Ostatnio nie mogę spać (brak klimy) a w domu 27C o 2:00 AM.
    Dom dobrze ocieplony a to koniec czerwca dopiero i początek lata.

    > Nie do konca.
    > Taki grzewczy gdzie solary nie dadza z siebie nic to ledwo 3-4 miesiace.

    Niom. 4 miesiące "bezrybia". Jak to ogrzać albo zakumulować?

    Nie bardzo wierzę w wyliczenia z parafiną zdolną przez 4 miechy nagrzać
    domek z 20C minimum.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>