  • 1. Data: 2022-06-21 13:12:22
    Temat: Kamera na działkę
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Nie siedzę w temacie, doradźcie.

    Kamera na działkę, łączność WiFi - jest w zasięgu.
    Dodatkowo zgrywanie lokalnie na SD.
    Będzie wisieć na słupie, który już do nieczego nie służy - znaczy nie ma
    elektryki ani żadnych innych kabli, więc można powiesić na nim cokolwiek.
    Będzie do niej dostęp z drabiny, więc np. sprawdzenie czy wymiana
    akumulatorów raz na jakiś czas (raczej liczony w tygodniach) nie stanowi
    problemu.

    Najlepiej kopułkowa, obracana - zmotoryzowana.
    Oczywiście odporna na warunki atmosferyczne - śnieg, deszcz.

    Dalej:
    - ładowanie akumulatorów panelami
    - śledzenie człowieka
    - maskowanie obszaru nie podlegającego alarmom

    Widziałem ostatnio kilka różnych kamer bardziej i mniej znanych producentów
    (ale wszystko chińskie), gdzie maska nie działała. Owszem, dawało się maskę
    lub kilka, ale jak człowiek pojawił się w obszarze maskowanym (czyli
    wyłączonym z alarmu), to kamera najeżdżała na niego i ignorowała
    maskowanie.
    Może maska nie ma racji bytu w przypadku kamer obracanych?

    Zoom powinien wystarczyć x3 dla typowego kąta widzenia.
    Chodzi mi o to, aby przy zoomie wykadrował bramę: około 4 metry szerokości,
    odległość około 20 metrów.

    Ktoś coś poleci?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2022-06-21 14:24:32
    Temat: Re: Kamera na działkę
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.06.2022 o 13:12, Adam pisze:
> [...]
    > problemu.
    >
    > Najlepiej kopułkowa, obracana - zmotoryzowana.
    > Oczywiście odporna na warunki atmosferyczne - śnieg, deszcz.

    Ten parametr raczej we własnym zakresie.
    Kamerki z własnym panelem i własnym akumulatorkiem albo są drogie albo
    chujowe.

> [...]
    >
    > Zoom powinien wystarczyć x3 dla typowego kąta widzenia.
    > Chodzi mi o to, aby przy zoomie wykadrował bramę: około 4 metry szerokości,

    Imou, seria konsumencka.
    https://sklep.delta.poznan.pl/kamera-ip-obrotowa-zew
    netrzna-ipc-s42fp-wi-fi-cruiser-4-mpx-3-6-mm_l1_p176
    71.html

    Tanie i dobre.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 3. Data: 2022-06-22 02:49:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > problemu.
    >
    > Najlepiej kopułkowa, obracana - zmotoryzowana.
    > Oczywiście odporna na warunki atmosferyczne - śnieg, deszcz.

    Rozpiszę się bo nadal eksperymentuję od 2 lat. Używam 2 kamery+SD na
    działce pozbawionej prądu. Kamery to IP/WiFi/Dahua ale połączone kablem,
    żeby oszczędzać miliampery na WiFi. Kamery mają drenaż ok 5W/szt co daje
    łącznie ok. 10W. Do tego jest router LTE, który wyżera +/- 8W Do tego
    mam kontrolę ESP/Supla/4 moduły, która zarządza całością i jest częścią
    autoalarmu oraz stacją pogodową (kilkanaście mA). Całość wyżera mi ok
    1,2A czyli +/- 12/15W/24h. Mam akumulatory kwasowe ok 300Ah, zasilane
    panelem 280W/40V z przetwornikiem MMPT ustawiony na poł/zach i drugi
    panel 100W/20V z przetwornikiem MMPT ustawiony na wsch/poł. Różnica w
    ustawieniach paneli to 90 stopni, co daje mi w dni słoneczne w czerwcu,
    ładowanie od godz 6-20 czyli 19h.Nadmiar napięcia w dzień słoneczny
    wykorzystuję do pompy w oczku wodnym 50W i na noc 3W (inna pompka do
    filtra zewnętrznego) + okazjonalne ładowanie elektronarzędzi w dzień z
    podłączonego UPSa/<10A. Kamery załączane są od poziomu napięcia ok 12,9V
    co powoduje włączanie kamer kiedy jest słońce ok 6:00, kiedy napięcie
    spada poniżej 12,4V czyli ok 2:00 kamery się wyłączają (celem jest
    ograniczenie cyklów ładowania akumulatorów kwasowych oraz ich
    zasiarczania poniżej 11,8V) Mam jeszcze wiatrak o mocy 1,5kW, który
    zasila ładowanie od prędkości wiatru ok 4m/s z mocą 10W do mocy 150W
    (żeby się akumulatory nie gotowały) przy prędkości wiatru 10m/s co
    najlepiej sprawdza się w okresie jesień/zima, gdzie panele o łącznej
    mocy 380W dni pochmurne produkują MAX 70Wh/5h łącznie a drenaż ma stałą
    wartość ~ 200Wh/24h. Jeśli wiatr wieje w nocy to kamery się nie wyłączą,
    dokąd napięcie na akumulatorach nie spadnie poniżej 12,4V (można to
    regulowaćpłynie ale tak sobie ustawiłem domyślnie/oszczędnie). Ta
    konfiguracja, pozwala mi na pracę w 99% w skali roku, bo jeśli zimą
    czasem nie ma słońca przez 2 tygodnie ani wiatru, to system się wyłącza
    po uzyskaniu napięcia 11,8V na akumulatorach, celem niezasiarczania, co
    miało miejsce w zeszłym roku na okres około tygodnia. Alarm otwarcia
    drzwi/włamania uruchamia wszystkie kamery, które wysyłają fotki na email
    obojętnie od napięcia powyżej 11,8V.

    Teraz sobie możesz wyliczyć ile potrzebujesz prądu do zasilania 24h/rok :)

    Kamerki z własnym panelem PV w zimie w sumie nie działają przez
    tygodnie...więc wybieraj opcje :)

    Musiałem się rozpisać, żebyś zrozumiał kłamstwa producentów :]

    Poglądowy link do wiatraka + panele PV:

    https://www.youtube.com/channel/UCmHOlVw8W0ScSuvvCFT
    Uq8A

    Podsumowując, przewymiarowałem kilkakrotnie zasilanie (ładowanie) żeby
    otrzymać 99% skuteczności. 100% to chyba wtedy, jeśli odpalę kiedyś
    jakiś tokamak albo uderzę w akumulatory "glebowe" w sensie organizowania
    akumulatorów zasadowych, ułożonych w kontenerach w ziemi, zdolnych, w
    niskiej cenie do przechowania energii bez większych strat na poziomie
    moich zapotrzebowań :D...których ciągle mało :D.
    Wyprodukować to pikuś. Gorzej z kumulacją.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 4. Data: 2022-06-22 06:56:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 02:49 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > ułożonych w kontenerach w ziemi, zdolnych, w niskiej cenie do
    > przechowania energii bez większych strat

    Napisz coś więcej na ten temat.

    TG

  • 5. Data: 2022-06-22 10:04:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Napisz coś więcej na ten temat.

    Tu jest więcej, jeśli chodzi o pomysł:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3755521.html

    Generalnie chciałbym samemu wytworzyć takie akumulatory. Wielkość nie ma
    znaczenia, bo działka ma miejsca sporo. Problemem jest tylko to, od
    czego zacząć i jak się do tego zabrać. Wydaje się to realne.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 6. Data: 2022-06-22 13:07:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2022 10:04:01 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Tu jest więcej, jeśli chodzi o pomysł:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3755521.html
    >
    > Generalnie chciałbym samemu wytworzyć takie akumulatory.

    Moze byc trudno. Fabryke masz?

    Za to ... "latwo regenerowac" ... to kup stare od kopalni :-)

    > Wielkość nie ma
    > znaczenia, bo działka ma miejsca sporo. Problemem jest tylko to, od
    > czego zacząć i jak się do tego zabrać. Wydaje się to realne.

    Tylko ze moje doswiadczenie z "paluszkami NiCd" mowi, ze one raczej
    trwaja kilka lat, maja stosunkowo duze samorozladowanie - w lecie na
    zime pradu nie zgromadzisz, a w dodatku łatwo łapią zwarcia.

    Fakt, ze moje paluszki byly slabo uzywane. Malo cykli.
    Ale w telefonie tez mialem, i tez sie zuzywały.

    Li-S to jest podobno przyszlosc
    https://www.youtube.com/watch?v=mqH5yB9RB_Y
    https://www.youtube.com/watch?v=H-AjRrGglCE

    A jeszcze ... ogniwa paliwowe na alkohol?
    Tylko jak alkohol robic z pradu?

    A moze na cynk?

    J.

  • 7. Data: 2022-06-22 21:19:20
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 22 czerwca 2022 o 06:07:47 UTC-5 J.F napisał(a):

> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=mqH5yB9RB_Y
    > https://www.youtube.com/watch?v=H-AjRrGglCE
    >
    > A jeszcze ... ogniwa paliwowe na alkohol?

    IMHO na dzis z tym podejsciem jest nadal problem. Nie ma rozwiazania domorobnego
    ktore pozwoli na akumulacje duzych ilosci energii.
    Nawet kupujac ubite akumulatory z jakichs wynalazkow i wybierajac pojedyncze cele to
    ani wygodne ani tanie ani nie jest trwale.

    Najblizej mi do albo brutalnego nasadzania biomasy ktora sie pali w zimie albo od
    biedy kupic 30m3 parafiny i zakopac pod domem i topic cale lato a potem studzic zima.

    Ale obie wersje nie sa dla kazdego i sporo problemow do rozwiazania po drodze.

    Albo na zime zebrac duzo fotowoltaiki/solarow. Slabe mrozy mozna tak przetrzymac...

  • 8. Data: 2022-06-22 21:35:53
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.06.2022 o 13:07, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Fakt, ze moje paluszki byly slabo uzywane. Malo cykli.
    > Ale w telefonie tez mialem, i tez sie zuzywały.

    Nie czytałeś linka, szkoda. Gość ma to dobrze opracowane 3000cykli/temp
    -30/+50C bez utraty pojemności, spokojnie może to stać w ziemi.

    > A jeszcze ... ogniwa paliwowe na alkohol?
    > Tylko jak alkohol robic z pradu?

    Normalnie, tak jak się robi alkohol.

    Można otworzyć melinę i sprzedawać gorzałę a za kasę z alkoholu kupować
    akumulatory :]

    > A moze na cynk?

    No jakby ktoś dał cynk to trzeba uważać, żeby nie zgarnęli za nielegal
    bez banderoli.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 9. Data: 2022-06-22 21:44:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.06.2022 o 21:19, ptoki pisze:
    [...]
    > Albo na zime zebrac duzo fotowoltaiki/solarow. Slabe mrozy mozna tak przetrzymac...

    Chyba w termosie. Do ogrzania domku zimą, takiego średniej wielkości
    potrzeba dziennie ok 15kW, które grzeje przez 10h. Nie znam takiej
    fotowoltaiki, która z czasu megasłońca (czyli brak zachmurzenia) w
    naszych warunkach 5h/grudzień to zrobi. Te 10% co deklarują zimą z PV,
    często jest 5% czyli z 10kW PV masz 500W w dni mega pochmurne, które są
    w 60% obecne o tej porze roku. Jak śnieg, to nie ma nic. Nawet czajnika
    nie zagrzejesz a najzimniej jest przed świtem więc PV odpada.
    Temat zbadany ostatniej zimy.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 10. Data: 2022-06-23 15:48:08
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 22 czerwca 2022 o 14:44:40 UTC-5 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > potrzeba dziennie ok 15kW, które grzeje przez 10h. Nie znam takiej
    > fotowoltaiki, która z czasu megasłońca (czyli brak zachmurzenia) w

    Dlatego napisalem duzo. W sensie przewymiarowane.
    Jak myslisz o budowie duzego akumulatora (a JF dodal ze moze by magazynowac na zime)
    to i tu przewymiarowanie podpada pod podobna komplikacje.

> [...]
    > w 60% obecne o tej porze roku. Jak śnieg, to nie ma nic. Nawet czajnika
    > nie zagrzejesz a najzimniej jest przed świtem więc PV odpada.

    Pozatym pv to taki se pomysl bo uzyski sa z grubsza polowe tego co zrobi solar.
    Ale i tak ten solar musi byc przewymiarowany.

    Ale skoro sa tacy co twierdza ze PC powietrzna dziala do -15 to i tu podobnie mozna
    pofantazjowac.

    Do kompletu mozna by jeszcze kostkarke do lodu wymienic. Ale jakims cudem te co
    publikuja specyfikacje podaja jakis smiesznie niski cop.
    Kiedys liczylem wolumen lodu jaki by trzeba na sezon i byl do przelkniecia. Choc nie
    byl to wolumen maly. Na granicy przenosnika tasmowego.