  • Data: 2021-03-29 18:37:48
    Temat: Re: Kanał Sueski
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Ever_Given
    > Tonnage:
    > 220,940 GT
    > 99,155 NT
    > 199,629 DWT
    >
    > Tyle ze GT "nonlinear ...", NT "nonlinear...", DWT
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Deadweight_tonnage
    > Widzisz tam cos o masie samego statku ?

    Tu nie widzę, ale wcześniej czytałem informację, w której podawano
    wyporność (coś koło 240 tysięcy). Co akurat w takiej przygodzie
    ważniejsze jest od wszystkich innych tonaży.

    > A swoja droga - on ma ledwie 14.5m zanurzenia (klasa bałtycka ?),
    > a kanal sueski ponoc ma 20m glebokosci ...

    Pływa do Rotterdamu, tam też głęboko nie mają. I też jest kanał.

    A tak jeszcze przy okazji. Znajomy wilk morski, co to kapitanuje na
    jednostkach tej wielkości, powiada, że pływanie po Bałtyku to nie
    taka prosta sprawa. Nie można się załadować na maksa. Tonaże statków
    liczone są dla zasolenia typowej wody oceanicznej. A na końcu Zatoki
    Botnickiej woda prawie słodka. Statek idzie więc głębiej w wodę,
    zanurza się ponad miarę.

    --
    Jarek