  • 141. Data: 2013-12-05 21:13:39
    Temat: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-05 19:18, J.F pisze:

    > AT, po co stary szmelc kupowac..

    Do pracy biurowej w zupełności wystarczały XT z różnymi 'turbami'
    i można je było kupić dużo taniej niż to RoMan pokazywał.
    Zamiast drogiego (i dużego) 40MB MFM można było dokupić na karcie
    ISA drugi dysk 20 MB, a te badziewne XT często bywałe szybsze
    od AT. A jaki tam był procesor ;)

    > Ale standard zakupow w 1990.

    To też nie. W 1990 to one się w Polsce pojawiały. Ewentualnie
    mógłbym się zgodzić, że w drugiej połowie 1990 wzrosła dynamika
    zakupu AT, a wręcz bym stwierdził, że nim na dobre się rozwinął
    to już 386 się pojawił w porównywalnych pieniądzach. No, ale to
    już było naturalne.

    > A lat nie pomyliles ?

    Nie, raczej nie, a wręcz z całą pewnością nie.

    > W firmach pecetow tez malo bylo, bo i po co ?
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    A do czego się komputery w firmach kupuje? Raczej nie do grania.

    > Jak juz kupowano na uzytek uczelni

    Uczelni jak pisałem - być może.

    > czy firmy - to AT.

    Nie, zresztą widać że nie masz bladego pojęcia jak wyglądała sytuacja
    w firmach - utwierdziłeś mnie w tym podkreśloną wypowiedzią.

    > Nie, po prostu nie jestes w stanie tej sensownosci sprawdzic teraz.

    Raczej chciałeś napisać, że Tobie jej udowodnić, za to Ty widziałeś
    wszędzie AT, tylko nie wiesz do czego PC były w firmach potrzebne:>

    > A przed 1990 to uczelnie i zaklady mogly w ogole byc jeszcze inaczej
    > rozliczane, waluty z banku, z przydzialu, z eksportu ...

    Mogły, czy były? Mi to będziesz mówił:>

    > to jeszcze nie
    > te czasy, ze idziesz do kantoru i kupujesz (choc kantory dla prywatnych
    > osob juz byly).

    Prawo dewizowe zmieniono 15 marca 1989. 1990 jest zdecydowanie po tej
    dacie.

  • 142. Data: 2013-12-05 21:19:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-05 11:10, sqlwiel pisze:
    (...)
    > Prędkości światła nie da się przekroczyć ;)
    > A nanosekunda (czyli 1GHz), to 30cm.

    Odważnie stwierdzenie, jeżeli mieszasz do tego czas :)

  • 143. Data: 2013-12-05 22:00:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Ze co?

    Którego słowa nie zrozumiałeś?

    HINT: Dla ułatwienia - weź do ręki cennik jakiegoś samochodu.
    Która wersja jest podstawową?

  • 144. Data: 2013-12-05 22:14:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > ROTFL!
    > Gdzie?
    > Na windowsach?

    Oczywiście.
    Zdziwiłbyś się jak ładnie śmiga XP na Pentium 166.....

    > Chcesz powiedzieć, ze jest gdzies miejsce gdzie ktoś dzis pracuje na
    > komputerze z procesorem powiedzmy 166mhz?

    Dokładnie.

    > Jeżeli tak, to daj adres, wysle mu kompa z jakims sempronem 3000. Mam tego
    > kilka sztuk.

    > Możesz pokazać, gdzie coś takiego podawałem?

    Kto ich gazetkę zapodał?
    Zakończyłeś lekturę na pierwszym obrazku, tak jak to robisz z postami,
    których nie czytasz, ale mimo to odpowiadasz?

    > Po raz kolejny: nieprawda!

    Znaczy co, teraz nie ma kompów za 4 tys, czy wtedy nie było za mniej?

    > Pełna zgoda. Ale nawet uzywając standardowe aplikacje + internet komputery
    > wtedy dośc szybko sie starzały.

    Dla pryszczatych nastolatków, którzy musieli się ścigać z kumplami na
    komputery.

    > Sam od tego czasu wymieniłem je kilkukrotnie.
    > A dziś nie ma takiego problemu.
    > Pol roku temu kupiłem kompa za 300zł, wszystko na nim pieknie działa i
    > wiem
    > ze bedzie działało kolejne kilka lat. Czyli mam kompa ktory przez 10 lat
    > (c2d ma juz pewnie z 5 lat jak nie wiecej) pełni swoja funkcję.
    > Wyobrażasz sobie pracować w 2007r na komputerze 200mhz? Strony byś nie
    > otworzył...

    > Pisałem i o tym i o tym.

    No właśnie.
    Skoro pisałeś o złomach, to co się dziwisz, że ktoś się oburza porównaniem
    wypasionego nowego kompa sprzed kilka lat do cen obecnego złomu?

    > Ae co to jest ta baza? Procesor?

    Komputer w podstawowej wersji.

    > Monitor to nie komputer, zgoda.
    > Ale po pierwsze bez monitora pracuje sie dosc trudno.

    Ale monitory starzały się zawsze dużo wolniej, więc nie wymieniało ich się
    razem z kompem.

    > Ale nawet bez monitora to i tak było ponad 3.000.

    Poniżej 2000.
    Cytat z Ciebie:
    http://pokazywarka.pl/900c1t-2/

    Strona 6, Cyrix 6x86 cena 2290.
    W Vobisie.
    Czyli normalnie dużo taniej.

    > Czy ja sie w koncu doczekam jaks przykładów?

    Sam je podajesz, tylko czytać Ci się ich nie chce.
    Nikt za Ciebie tego nie zrobi.

    > I to były standardowe kmputery, kupowane do standardowych, domowych
    > zastosowań przez miliony?

    Znowu dyskutujesz ze swoimi rojeniami?
    Porównaj swój bełkot, z tym o czym ja pisałem.

    > Nie znam nikogo kto by miał coś takiego w domu.

    A ja znam.
    Siebie.

    > O jakim roku mowisz?

    Zacznij wreszcie czytać na co odpowiadasz.
    Rok 1990 padł w pierwszym poście.

    > Dlatego pytalem o kontrpropozycję.

    Ale po co, skoro nie czytasz nawet tego co sam zapodajesz?

    > A ty podajesz jakies XT które byc moze 5 firm i jaks uczelnia kupiło w
    > początkach PCtów 7 lat wczesniej niz czasy o ktorych mówię...

    Dżisus, jak się gubisz w wątku, to może przed KAŻDĄ odpowiedzią, czytaj go
    od początku......
    Wyszliśmy właśnie od roku 1990, mojego XT i to o niego się tak usilnie
    dopytujesz.

    > Wtedy vobis był drogi, zgadza sie, ale nie az tak dorgi.
    > Dlatego w ulotce masz np. samego kompa (bez podzespolów) za 3200 z
    > procesorem 166 i dyskiem 1,2.

    Masz też drugi za 1000 taniej.

    > Ty to jednak jestes mistrz. Kupowałes w sklepach coś za 30% wartości.

    Nie, za 100% wartości.
    Tylko Ty pokręciłeś czasookresy, o 7 lat dokładnie, a nawet Twoje własne
    czasy i zeznania nie trzymają się kupy.

  • 145. Data: 2013-12-05 22:16:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Ok, uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
    > Zamien nikt na "promil promila" i juz sie bedzie zgadzało.

    Nie wiesz co to jest cena?
    Tak, to właśnie nominalna.

    > Jakie lata porównujesz?

    Nie łaska przeczytać nawet kilka zdań w poście który cytujesz?

  • 146. Data: 2013-12-05 22:17:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Ach taka podstawe miałes na mysli...

    Nie ma innej.

    > Ubawiłem sie!

    Ze swojej głupoty?

  • 147. Data: 2013-12-05 23:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Którego słowa nie zrozumiałeś?

    Nie słowa, sensu.
    Czesto cennik jest alfabetyczny i zaczyna sie od rzeczy na a, ale trudno
    uznać, Arctic - wentylator to jest podstawa komputera.

    > HINT: Dla ułatwienia - weź do ręki cennik jakiegoś samochodu.
    > Która wersja jest podstawową?

    A to juz brzmi troche sensowniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 148. Data: 2013-12-05 23:31:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Oczywiście.
    > Zdziwiłbyś się jak ładnie śmiga XP na Pentium 166.....

    Ok. Nie pozostaje mi uznac ze masz racje.
    Rzeczywiście - zdziwiłbym się...

    > Dokładnie.

    Wspolczuje.

    > Kto ich gazetkę zapodał?
    > Zakończyłeś lekturę na pierwszym obrazku, tak jak to robisz z postami,
    > których nie czytasz, ale mimo to odpowiadasz?

    O matko, cyrix? No masz racje, nie 2, tylko 2300 za totalnie najbiedniejsza
    konfigurację.
    Bez monitora i peryferiow...

    > Znaczy co, teraz nie ma kompów za 4 tys, czy wtedy nie było za mniej?

    Standardowy wtedy kosztował 4 a dzis 1,2. Jak sam wskazałes, najbiedniejszy
    mozna było wtedy kupic za 2,3, ale najbiedniejszy dziś mozna kupic za 900zł
    wiec to nadal ponad 2 x taniej. Nominalnie! Ba, to nawet taniej niz twój
    1000. Nominalnie!

    > Dla pryszczatych nastolatków, którzy musieli się ścigać z kumplami na
    > komputery.

    Jak ci łatwo przychodzi obrażanie ludzi...
    A ja praktycznie nie gralem (poza WoW i transport tycoon ale te akurat nie
    postarzały kompa) a mimo to szybko zaczeło mi brakowac mocy.

    > No właśnie.
    > Skoro pisałeś o złomach, to co się dziwisz, że ktoś się oburza
    > porównaniem wypasionego nowego kompa sprzed kilka lat do cen obecnego
    > złomu?

    Komp za 4.000 jaki wtedy kupowałem był z połki obecnych lapków za 1200.
    Zreszta mozna to sprawdzic we wspomnianej ulotce.
    A obecne lapki za 1200 nie ustepuja wiele komputerowi stacjonarnemu za
    300zł.
    Oczywiście, ma pewnie nowsze łącza (w szczególnosci usb 3.0, wifi) i zpaas
    mocy ale to sa de facto szczegóły.
    Ale jak cie tak uzywany sprzet za 300zł mierzwi, to mozesz za 900 kupić
    nową stacjonarkę.

    > Komputer w podstawowej wersji.

    No to juz wyzej ustalilismy, ze za 1000 nie było.
    Był za 2,3. Bez monitora. Po co komputer bez monitora?

    > Ale monitory starzały się zawsze dużo wolniej, więc nie wymieniało ich
    > się razem z kompem.

    Zgadza sie. Ale w 97 to sie raczej kupowało pierwszy kolorowy monitor, wiec
    i tak trzeba było ten koszt ponieść.

    > Poniżej 2000.
    > Cytat z Ciebie:
    > http://pokazywarka.pl/900c1t-2/
    >
    > Strona 6, Cyrix 6x86 cena 2290.
    > W Vobisie.
    > Czyli normalnie dużo taniej.

    Wtedy ceny vobisu nie były az tak wygórowane jak zrobiły sie później.
    Wtedy vobis bardziej operował na wysokiej marzy wciskając wszystkim
    highscreeny.
    Różnica w cenie to było maks 10%.
    Dlatego zreszta u nich nie kupowałem, ale 10% to nadal powyżej 2000. A
    nawet jeżeli uznac, ze 2000 to i tak nie daje Twojego tysiąca.

    > Sam je podajesz, tylko czytać Ci się ich nie chce.
    > Nikt za Ciebie tego nie zrobi.

    Ok, czyli dowodem na to, ze mozna było kupić komputer za 1000 jest podany
    przeze mnie zestaw za 3.000. Ok.

    > Znowu dyskutujesz ze swoimi rojeniami?
    > Porównaj swój bełkot, z tym o czym ja pisałem.

    > A ja znam.
    > Siebie.

    Gratulacje. Długo na tym pracowałes?

    > Zacznij wreszcie czytać na co odpowiadasz.
    > Rok 1990 padł w pierwszym poście.

    Nie, W pierwszym poscie padło stwierdzenie 20 lat temu.
    Wiec nie 1990 a conajmniej 93.

    Nie, od 93.
    Ja zreszta pisałem od poczatku o 97.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 149. Data: 2013-12-05 23:31:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ze swojej głupoty?

    Jak zwykle, z niesmakiem, koncze dyskusję z Toba.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 150. Data: 2013-12-05 23:31:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie wiesz co to jest cena?
    > Tak, to właśnie nominalna.

    Po raz kolejny powtórze ze twierdzenie iz coś nie staniało, bo ceny
    nominalne nie zmieniły sie przez 20 lat to jest herezja.
    Ale nawet przyjmując tak absurdalny sposób badania - i tak wychodzi na to,
    ze komputery staniały.

    > Nie łaska przeczytać nawet kilka zdań w poście który cytujesz?

    No to nie na temat.
    Miało byc przez 20 lat. A nie przez 23.

    --
    Pozdrawia... Budzik