    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Karta SD przez port drukarki lub tp.
    Date: Mon, 23 Feb 2009 15:37:10 +0100

    Piotr Gałka pisze:
    > Witam wszystkich,
    >
    > W trakcie kopiowania zdjęć na PC (za pomocą adaptera USB) padła mi karta
    > SD (z chyba 148 zdjęć skopiowało się 17 i dalej stop).
    > Teraz aparat jej nie widzi, adapter USB włożony do PC zachowuje się z tą
    > kartą tak samo jak bez żadnej karty.
    >
    > Nie wiem, czy musi to oznaczać fizyczne uszkodzenie karty, czy może
    > tylko jakieś dane się zrypały i dlatego nie można jej zobaczyć jako dysk.
    >
    > Pytanie (bardziej z ciekawości niż z faktycznej potrzeby):
    > Znacie może jakąś łatwo dostępną metodę bezpośredniego odczytania całego
> [...]

    Podlaczyc przez LPT mozna za pomaca konwertera poziomow, coby jej nie
    upalic. Ale niewiele ci to da. Skoro komputer nie widzi karty to znaczy,
    ze poszlo cos wiecej niz system plikow. Jesli karta jest sprawna to
    powinna sie normalnie pojawic w menadzeze dyskow. Odpal ew. pod linuksem
    i zobacz co sie pojawi w logach po jej podpieciu.
    Jesli zdjecia sa cenne to moze lepiej udac sie do jakiejs firmy
    zajmujacej sie odzyskiem danych. Ontrack niedawno mial promocje, ze za
    sama diagnostyke z powiedzeniem, czy da sie odzyskac dane czy nie nie
    brali nic, albo jakas symboliczna oplate.