  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Karta SD przez port drukarki lub tp.
    Date: Mon, 23 Feb 2009 18:01:49 +0100

    Użytkownik "Roman" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gnuipb$rme$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Jeśli chcesz sprawdzić czy to ten czytniczek SD/USB wali karty, to włóż
    > doń
    > inne, dobre (jeszcze ;-)))) karty...

    Używam go od roku. Było w nim z 10 różnych kart. Jak do tej pory pierwszy
    wypadek.

    > Raczej są - CD może zostać zadrapany, wygięty, użyty jak podstawka pod
    > kawę etc. A SD to tylko łatwo gdzieś zapodziać, maleństwo....
    > Inna sprawa, to że odłożyć CD za 0,70zł do szuflady to żaden koszt, a
    > raczej
    > nie będziesz sobie "zamrażał" zapisanych kart SD po kilkanaście zł jako
    > archiwa.

    I tu się mylisz ;-)
    Jak zobaczyłem karty 2G po 10 PLN (wrzesień 2008) to pomyślałem tak:
    Kiedyś zarchiwizowanie 36 zdjęć kosztowało mnie 25zł (klisza + wywołanie) i
    mnie to nie bolało to dlaczego ma mnie boleć 10zł za zarchiwizowanie ponad
    500 zdjęć.
    Skoro zapis Flash ma trwałość 100 lat to jest to wygodniejsze niż CD, które
    ponoć co kilka lat warto uznać za niepewne.
    Poza tym zdarza mi się poskanować jakieś stare negatywy i wtedy w moim
    porządku archiwum robią się pewne przetasowania. Na SD da się to zrobić, a
    na CD trzeba robić nowy komplet albo ginę w bałaganie.
    Jak trochę pogrzebałem po internecie to się okazuje, że to nie jest jakiś
    wyjątkowy przypadek, aby SD padało.
    Ciekawe co jest przyczyną ? Zapomnieli ;-) je zabezpieczyć diodami od ESD i
    niezabezpieczone nogi scalaków dotykamy paluchami czy jak ?
    P.G.