  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Karta SD przez port drukarki lub tp.
    Date: Tue, 24 Feb 2009 10:10:59 +0100

    Użytkownik "h" <h...@h...he> napisał w wiadomości
    news:gnuope$nsc$1@news.wp.pl...

    > Jeśli to nie jest ostatni szajs (czytnik + karta) to zwykle się nie psują
    EMTEC + czytnik za grosze.

    > Czasami uszkadzają się od ogłupienia czytnika dane o partycji, dlatego
    > winhex pomocnym jest.

    Przypuszczam (patrz niżej), że uszkodzenie jest poważniejsze, choć
    jednocześnie uważam, że czytnik (nie wiem jak źle zrobiony) nie powinien być
    w stanie uszkodzić karty elektrycznie.

    > Skasowanie pierwszych bajtów daje efekt uszkodzenia - nie widać jej,
    > sformatować się nie da w czymkolwiek "mądrzejszym".
    > Upewnij się wpierw, że ci USB działa, że czytnik (pusty) wykrywa, że inną
    > kartę wykrywa
    Z inną kartą jest OK.

    > Otwórz twoją winhexem i skopiuj początkowe sektory z innej dobrej
    Proces użycia przeze mnie nowego narzędzia jest ogólnie czasochłonny i
    denerwujący (czytaj: tępy jestem).
    Idąc ścieżką: Panel sterowania-narzędzia administracyjne-zarządzanie
    komputerem-zarządzanie dyskami znajduję mój czytnik z kartą z informacją:
    "Nieodczytywalny", a gdzieś w internecie (jeszcze zanim zadałem pytanie)
    znalazłem poradę, aby tą drogą założyć ponownie partycję.
    Z tego wyciągam wniosek, że gdyby były jedynie uszkodzone dane o partycji to
    tutaj miałbym możliwość jej założenia, a nie mam tej ani żadnej innej
    możliwości. Gdyby założyć, że Windows jest systemem bez błędów i wszystko co
    na ekranie wypisze to prawda to na pewno oznaczało by to, że uszkodzona jest
    karta, a nie tylko dane.
    Dlatego przypuszczam, że WinHex jest z góry skazany na niepowodzenie.

    > LPT łatwo się nie przyda
    Elektronik jestem. Myślałem, że:
    - ktoś coś takiego popełnił,
    - znajdę opis sterowania karty,
    - zapuszczę taki gotowy programik czytający,
    - obejrzę na oscyloskopie przebiegi i będę w domu.
    P.G.