  • 11. Data: 2011-06-24 17:19:16
    Temat: Re: Kąt widzenia pytanie
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Jun., 19:12, wbk <o...@c...pl> wrote:

    > co zerkam do instrukcji obsługi i nie ma 35mm eqwiwalent:

    google: kat widzenia obiektywu

    dowiesz sie wszystkiego szybciej niz zdazysz wyslac tutaj post.

    funkcji trygonometrycznych pewnie jeszcze nie braliscie , dlatego moze
    lepiej pogoogluj.

  • 12. Data: 2011-06-24 17:22:44
    Od: wbk <o...@c...pl>

    > google: kat widzenia obiektywu
    >
    > dowiesz sie wszystkiego szybciej niz zdazysz wyslac tutaj post.

    googluje od około 7:45 rano z przerwami na papu

    > funkcji trygonometrycznych pewnie jeszcze nie braliscie , dlatego moze
    > lepiej pogoogluj.

    braliśmy jakieś 15 lat temu i już niewiele pamiętamy :P

  • 13. Data: 2011-06-24 18:29:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze wbk:

    > braliśmy jakieś 15 lat temu i już niewiele pamiętamy :P

    XX YY to tutejszy troll, nie rozmawiaj z nim.

  • 14. Data: 2011-06-24 18:51:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze wbk:

    > samsung HMX-U20
    > samsung HMX-H200
    > samsung HMX-H300

    Kurde, rzeczywiście w przypadku kamerek nie jest to takie trywialne...

    Ten pierwszy ma matrycę 1/2.3 cala, czyli mnożysz przez 5.62, co daje 28.6
    mm dla 35mm, ale nie dam głowy, czy dane z tej tabelki są poprawne...
    http://reviews.cnet.com/digital-camcorders/samsung-h
    mx-u20-camcorder/4507-6500_7-34024842.html

    Druga ma powyżej 34 mm. Trzecia koło 28.

    Tu masz przelicznik na crop:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image_sensor_format#Tab
    le_of_sensor_sizes

  • 15. Data: 2011-06-24 23:00:13
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    P = 2*arc tg(l/2s)
    P - wielkosc katowa
    l - wielkosc przedmiotu (przekroj prostopadly do pola widzenia)
    s - odleglosc od niego
    Uuwaga, sprawdz, czy kalkulator ustawiony jest na liczenie w stopniach, nie
    radianach, ewentualnie przelicz.
    1[rad] = 180 / pi [°]
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 16. Data: 2011-06-25 05:32:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Jun., 19:22, wbk <o...@c...pl> wrote:

    > googluje od oko o 7:45 rano z przerwami na papu

    > brali my jakie 15 lat temu i ju niewiele pami tamy :P

    a wiec masz niemal 30 lat, co wydaje mi sie niemozliwe.
    zadajesz tak trywialne pytania ze az wstyd na nie odpowiadac.
    w internecie masz tabele podajace kat widzenia dla okreslonych
    ogniskowych i wielkosci matryc.
    odnalezienie ich to kwestia kilkudziesieciu sekund - jesli caly dzien
    szukasz tak latwo dostepnych danych, oznacza to tak na prawde ich nie
    szukasz. Z cala pewnoscia masz podstwowe informacje n.t. kata widzenia
    swojego aparatu w jego instrukcji uzytkowania.Kat widzeia zalezy od
    wielkosci matrycy i dlugoci ogniskowej - podaje sie ko dla przekotnaj
    formatu.
    majac te wie informacje wyliczycz sobie dowolny kat dla dowolnego
    aparatu.

  • 17. Data: 2011-06-25 05:45:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > majac te wie informacje wyliczycz sobie dowolny kat dla dowolnego
    > aparatu.

    i dowolnej ogniskowej.

  • 18. Data: 2011-06-25 06:50:05
    Od: wbk <o...@c...pl>

    > a wiec masz niemal 30 lat, co wydaje mi sie niemozliwe.

    z matmy miałem 3 więc już wtedy orłem nie byłem

> [...]
    > ogniskowych i wielkosci matryc.
    > odnalezienie ich to kwestia kilkudziesieciu sekund - jesli caly dzien

    napisałem że nie trawię tych ogniskowych milimetrów itd, skoro te tabele
    są takie proste to wystarczyło odpowiedzieć :

    proste pytanie: KODAK Zi6 jaki kąt w POZIOMIE widzi ta kamera

    drugie proste pytanie: samsung HMX-E10 jaki kąt w poziomie widzi ta
    kamera przy 720P

    trzecie proste pytanie: samsung HMX-U20 jaki kąt w poziomie widzi ta
    kamera przy 720P

    i czwarte pytanie OT: czy kamera JVC GC-FM2 potrafi nagrywać 30 klatek
    na sekundę w rozdzielczości 720P

  • 19. Data: 2011-06-25 06:56:16
    Od: wbk <o...@c...pl>

    W dniu 2011-06-24 20:51, Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > http://reviews.cnet.com/digital-camcorders/samsung-h
    mx-u20-camcorder/4507-6500_7-34024842.html

    > Druga ma powyżej 34 mm. Trzecia koło 28.

    dzięki ale rodzi się kolejne pytanie dlaczego w takich kamerach
    szerokość widzianego obrazu zależy od ustawienia rozdzielczości, np
    kamera JVC-FM2 w 1080p ma 43.6mm a w 720p ma już 34mm, w trybie foto ma
    az 29mm, czyli nagrywając w pełnej rozdzielczości mam najmniejszy kąt
    widzenia

  • 20. Data: 2011-06-25 08:40:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > napisałem że nie trawię tych ogniskowych milimetrów itd, skoro te tabele
    > są takie proste to wystarczyło odpowiedzieć :
    >
    > proste pytanie: KODAK Zi6 jaki kąt w POZIOMIE widzi ta kamera

    http://www.fotografuj.pl/Article/Kalkulator_katow_i_
    pola_widzenia_obiektywu/id/68

    http://shop.kodak.de/store/ekconseu/de_DE/pd/Zi6%C2%
    A0Pocket-Videokamera/productID.147425700

    i analogicznie dla kazdej kamery na swiecie.
    trwa nie dluzej niz kilkanascie sekund odnalezienie odpowiedzi na
    pytanie.