-
Data: 2009-09-10 14:19:26
Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik Przemek napisał:
> Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
>> Dlatego też pomysł wyciągania wniosków na temat skrzynek lotniczych na
>> podstawie informacji o skrzynkach morskich od początku ne wyglądał mi
>> dobrze.
>
> Ale ja to zaznaczylem na samym początku, to był jedynie punkt wyjścia do
> ewentualnych, dalszych wniosków i dyskusji na temat tego, czemu
> niektórych rozwiązań sie nie stosuje, choć teoretycznie by można, na
> przykład 10 skrzynek, rejestrujących parametry litu przez satelitę.
> BTW w statkach jest takie rozwiązanie, choc nie stosowane w celach
> analizy ew. wypadków, a do śledzenia czy np. kuter nie łowi na
> wyłaczonych łowiskach. Sądzę, że takie rozwiązanie w samolotach
> skutecznie by zablokowało ruch satelitarny.
> Przem
Wiesz - statek porusza się dosyć wolno i jak raz na kwadrans przekaże
swoją pozycję, kurs i prędkość armatorowi to w zasadzie wystarczy. I nie
ma jakiegoś powszechnego ogólnoświatowego systemu przekazywania tych
danych - to się załatwia na poziomie armatora. System powszechny czyli
AIS działa lokalnie - każdy statek rozgłasza swoją pozycję,
identyfikator, kurs i prędkość na falach długich i statki będące w
pobliżu (czyli te dla których informacja ta jest istotna nawigacyjnie)
wiedzą co sąsiad akurat robi. Ale ze środka oceanu informacji AIS nie
odbierzesz na lądzie - to zostaje na środku oceanu, wszystkie stroniczki
internetowe pokazujące ruch statków pokazują go w obszarach
przybrzeżnych, tam gdzie nasłuch AIS z lądu pozwala śledzić ruch i
wrzucać go w sieć.
--
Darek
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mierniki poziomu glukozy (CGM, FGM)
- A Szwajcarzy kombinują tak: FinalSpark grows human neurons from stem cells and connects them to electrode arrays
- Kontrola nad prądem - sprawdź jak działa [apka - przyp. JMJ] eLicznik
- NETIA i hasło logowania
- Modulacja FM
- Najgorszy język programowania
- Kol. sukces po polsku: firma Szumisie sp. z o.o.
- Chińska Telefonia 6G - Chcą Nas Sterować Elektrycznie - Jak Kukiełki w Teatrze Lalek!!!
- RS-485 ale automatycznie dwukierunkowy
- Leżakujące SSD gubią po roku dane
- kolorowy e-paper
- Sterownik kotła CO praca PWM
- Jakie baterie A23 i LR44?
- OLED SSD1306 - degradacja?
- Który symulator AVR jest ,,prawilny"?
Najnowsze wątki
- 2025-12-12 Warszawa => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-12-12 Warszawa => Architekt rozwiązań (Workday) - Legal Systems <=
- 2025-12-12 Warszawa => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-12-12 Wrocław => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-12-12 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-12-12 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność