  • Data: 2020-10-20 09:05:13
    Temat: Re: Klatka Faradaya
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 19 Oct 2020 23:29:30 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > W sytuacji statycznej tak. Przy zmianach potencjału klatki już nie.
    > Klatka powinna mieć stały potencjał, nieważne jaki, ważne, że niezmienny
    > w czasie. Najprościej ją uziemić.
    Niestety ale nie masz racji. Nie umiem tego dowieść ale z pewnością ktoś
    bardziej rozgarnięty ci wytłumaczy dlaczego.
    Ja podchodzę praktyczne do tego. Gdybyś miał rację, ekranowanie bloków
    urządzeń lub całych urządzeń nie podłączonych do niczego (np.
    orbitujących, ręcznych w plastykowych obudowach, urządzeń odseparowanych
    galwanicznie) by nie działało.

    > Prawo Gaussa.
    Co ma prawo Gaussa do przenikania lub nieprzenikania zewnętrznego pola
    elektrycznego do wnętrza klatki? IMO nic, bez względu czym i jak ją
    wypełnimy.

    --
    Jacek
    -I hate haters-