  • 1. Data: 2020-10-18 18:19:00
    Temat: Klatka Faradaya
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebuję klatkę Faradaya, która pomieści element o wymiarach 20x10x10
    cm. Dobrze by było, aby zostało jeszcze trochę wolnego miejsca. Idealnie
    by było mieć w środku komorę taką, jak wnętrze mikrofalówki - mniej
    więcej 30x30x30 cm. Czy istnieje jakiś gotowiec w sprzedaży, czy muszę
    coś improwizować?
    Jacek

  • 2. Data: 2020-10-18 18:42:54
    Temat: Re: Klatka Faradaya
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 18.10.2020 o 18:19, Jacek napisał:

> [...]
    > by było mieć w środku komorę taką, jak wnętrze mikrofalówki - mniej
    > więcej 30x30x30 cm. Czy istnieje jakiś gotowiec w sprzedaży, czy muszę

    Puszka stalowa/miedziana wyłożona wewnątrz materiałem izolacyjnym.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

  • 3. Data: 2020-10-18 19:07:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-18 o 18:19, Jacek pisze:
> [...]
    > by było mieć w środku komorę taką, jak wnętrze mikrofalówki - mniej
    > więcej 30x30x30 cm. Czy istnieje jakiś gotowiec w sprzedaży, czy muszę

    Uszkodzona mikrofala z OLX?

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-10-18 20:04:38
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-10-18 19:07, Irokez wrote:

    > Uszkodzona mikrofala z OLX?

    A to nie prościej przejść się na pobliski złom?

    W.

  • 5. Data: 2020-10-18 22:37:26
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > A to nie prościej przejść się na pobliski złom?

    No :)
    Beczka z klamrowym zapięciem?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2020-10-18 22:58:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f8c7662$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    user Irokez pisze tak:

    > Uszkodzona mikrofala z OLX?

    do mikrofali można się dodzwonić więc czy jest
    klatką Faradaya?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 7. Data: 2020-10-18 23:04:29
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-10-18 22:58, PiteR wrote:
    > in<news:5f8c7662$0$594$65785112@news.neostrada.pl>

    > do mikrofali można się dodzwonić więc czy jest
    > klatką Faradaya?

    Do uziemionej też?

    W.

  • 8. Data: 2020-10-18 23:04:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2020 18:42:54 +0200, collie napisał(a):

    > Puszka stalowa/miedziana wyłożona wewnątrz materiałem izolacyjnym.

    Ciekawe jaka ma być skuteczność tego ekranowania. Kiedyś to chciałem
    wypróbować i umieszczałem mały generatorek na krótkie fale w rozmaitych
    puszkach. Dopóki puszki pozostawały rozdzielane, całkiem nieźle było
    słychać nośną na odbiorniku komunikacyjnym. Pomagało dopiero oblutowanie
    pokrywki.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 9. Data: 2020-10-18 23:45:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Do uziemionej też?

    Nadanie jakiegokolwiek potencjału nie ma absolutnie żadnego znaczenia
    dla prawa Gaussa.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2020-10-19 00:07:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 18.10.2020 o 23:04, Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > puszkach. Dopóki puszki pozostawały rozdzielane, całkiem nieźle było
    > słychać nośną na odbiorniku komunikacyjnym. Pomagało dopiero oblutowanie

    W klatce Faradaya musi być zachowana ciągłość ekranu, tzn. nie może być
    żadnych szpar, otworów. W internetach można znaleźć opis doświadczeń,
    gdy w oblepionym całkowicie folią aluminiową tekturowym pudełku,
    zrobienie w nim dziurki igłą, niweczyło efekt klatki. Oczywiście
    w przypadku klasycznej klatki Faradaya zrobionej z miedzianej siatki,
    tłumienie wysokich częstotliwości będzie zależało od rozmiaru oczek
    siatki. No i znajdujące się w środku urządzenia nie mogą się stykać
    bezpośrednio z ściankami klatki, stąd konieczność izolacji wewnętrznej.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.