    Subject: Re: Klatka Faradaya
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <rmn3lm$1k19g$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Date: Tue, 20 Oct 2020 20:12:24 +0200

    Piotr Wyderski wrote on 20.10.2020 18:36:

    > Przecież do komory wchodzi sprzęt badany i pomiarowy. Sygnały mierzone

    Wzmacniacze zasilające anteny, sprzęt pomiarowy zostaje na zewnątrz
    komory, ale to szczegół techniczny.

    > odbijają się od granicy dielektryk-metal i pozostają w środku. Każdy
    > nieskompensowany ładunek umieszczony w środku spowoduje pojawienie się
    > takiego samego ładunku (modulo znak) na powierzchni zewnętrznej komory.
    > Jeśli jest uziemiona, to będzie dalej starał rozłożyć się po powierzchni
    > Ziemi i przez chwilę przez uziemienie popłynie prąd. Jeśli ładunek jest
    > skompensowany (np. zasilasz wszystko z baterii umieszczonej w środku),
    > to na zewnątrz nic się nie pojawi i prąd nie popłynie.

    Przed chwilą pisałeś, że syf z wnętrza przenosi się na zewnątrz. Jakby
    się przenosił, to robienie badań nie dość że było by uciążliwe dla
    otoczenia to jeszcze czasem niebezpieczne dla obsługi. No chyba, ze
    zupełnie co innego rozumiemy przez "syf".