    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Klatka Faradaya
    Date: Wed, 21 Oct 2020 15:50:05 +0200
    <1eq7yffsdfwqi$.87reggj8er2k$.dlg@40tude.net>
    <5f8debd7$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <1roufuqu5nih1$.13b2bnvi2bcad.dlg@40tude.net>
    <5f8e053a$0$11925$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ez4kjw0an8nu$.jhj2wut0aod6.dlg@40tude.net>
    <5f8f3e9e$0$11926$65785112@news.neostrada.pl>

    > Gdyby owe ekrany nie były połączone z masą urządzenia, to by nie działało.

    Nie masz racji.
    W Twoim przypadku ekran nie podłączony nie miał nic wspólnego z klatką
    Faradaya bo wchodzący do jego wnętrza z zewnątrz potencjał GND wnosił
    tam zakłócenia. Zakłócenia o których pisałem były względne - nie ważne
    czy potencjał pola względem GND czy odwrotnie - dlatego równie dobrze
    można mówić, że to GND wnosi zakłócenia do wnętrza ekranu.
    Po podłączeniu ekranu do GND ekran był już trochę bliższy klatce
    Faradaya bo potencjał GND został z nim zrównany - nie mógł już wnosić
    zakłóceń do wnętrza. Jeśli zakłócenia wnoszone do wnętrza po przewodzie
    zasilania i po przewodzie sygnału wyjściowego nie mogły zbyt łatwo
    trafić do wrażliwego punktu układu to uzyskałeś tłumienie choć nadal nie
    jest to klatka Faradaya.

    Klatka Faradaya nie musi być z niczym połączona aby zapewnić to, że z
    wnętrza nie możesz obserwować pola na zewnątrz.
    Odbiornik radiowy umieszczony wewnątrz klatki Faradaya będzie się
    zachowywał tak samo bez względu na to, czy jego GND jest połączone z
    klatką czy nie.
    Żeby była jasność do wnętrza klatki nie mogą wchodzić, ani wychodzić
    żadne przewody aby była ona prawdziwą klatką Faradaya. Tak przynajmniej
    ja rozumiem pojęcie klatka Faradaya (nigdy nie szukałem formalnej
    definicji).
    P.G.