  • Data: 2009-02-25 19:11:00
    Temat: Re: Klawiatura a'la IBM
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje> szukaj wiadomości tego autora

    In article <go40tt$337$1@inews.gazeta.pl>
    Gil <g...@g...pl> wrote:

    > (...) Długie klawisze i długi skok klawiszy.

    Długie klawisze? A cóż to?

    A że długi skok, to akurat dla mnie zaleta - do "laptopowych" nie mogę
    przywyknąć i używam tylko tam gdzie muszę (czyt.: w laptopie).

    Wielkość i skok klawiszy - dla mnie akurat. Być może mogłaby być nieco
    cichsza, ale do słynnych Optimusów "z klikiem" to jej daleko ;-)

    Ten Dell, dla mnie, ma układ prawie idealny, co prawda chciałem inny
    enter ("pełny", zagięty, a nie "płaski"), ale zadziwiająco prosto było
    się przestawić. Cieszy natomiast normalny, długi backspace - klawiatur
    z backspace wielkości pojedynczego, normalnego klawisza i obok ma
    backslash strawić nie mogę.

    Tradycyjny układ bloku funkcyjnego i kursorów też jest miły.

    Nie rozumiałem tylko skrócenia rzędu funkcyjnych - F12 nie kończy się
    równo z backspace, tylko mw. w jego połowie - do tego dłużej się
    przyzwyczajałem - długo miałem problemy z trafianiem w funkcyjne.
    Teraz jednak, jak próbuję to przeanalizować, to nawet mam wrażenie, że
    jest to układ wygodniejszy - klawisze są bardziej "w zasięgu" palców.

    Ale generalnie jest to, wbrew pozorom, bardzo tradycyjna klawiatura, z
    wszelkimi tego wadami i zaletami.

    > dodatku lekka jak piórko ciągle sie suwa po biurku.

    Fakd, zbyt ciężka nie jest, a gumki (tylko dwie) do bardzo
    przyczepnych nie należą, ale jakoś nie zauważyłem, żeby uciekała mi
    spod palców, a biurko mam raczej z gatunku mocno śliskich.

    --
    Jacek Politowski