  • Data: 2012-10-23 03:20:45
    Temat: Re: Kocioł indukcyjny CO
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > dom będzie dobrze ocieplony - postawiony na płycie fundamentowej a nie
    > tradycyjnych ławach - od spodu styro EPS200, ściany minimum 24cm nośna i
    > 20cm styropianu) być może trójwarstwowa, parterowy, poddasze nieużytkowe
    > strop drewniany 25cm też dobrze ocieplony wełną.. do tego jeszcze pod
    > dachem 15cm wełny.. więc tak źle nie będzie..

    > aha - i planowany jest rekuperator..

    Ano czyli cię stać :) te piece indukcyjne rzeczywiście wyglądają dobrze
    i na pewno ich trwałość będzie nieporównywalna z takimi wyposażonymi w
    grzałki oporowe. Tylko mam obiekcje czy za kilka - kilkanaście lat
    proporcje cen nośników energii będą takie same jak teraz. Pompa cieplna
    ma doskonałą sprawność i to gwarantuje zwrot inwestycji, droga
    instalacja na jedno chwilowo tanie paliwo jest zawsze ryzykowna.
    Przypomnij sobie co działo się przed laty po wprowadzeniu akcyzy na olej
    opałowy, ludzie zapożyczali się na lata żeby kupić piec i zmodernizować
    instalacje CO a w następnym roku nie było już ich stać na zakup oleju w
    nowej cenie. Za 10 lat może być drogi prąd i tani gaz łupkowy albo
    dokładnie odwrotnie jak się okaże że gazu nie ma.