  • Data: 2020-09-17 11:05:52
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 17 Sep 2020 01:44:39 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak

    > DUH zwraca jednak uwagę, że wielu użytkowników wykorzystuje tego typu
    > pojazdy jak zwykłe samochody spalinowe, a sprawność baterii spada
    > zdecydowanie szybciej niż w zwykłych autach elektrycznych.

    Co jest oczywistą bzdurą, skoro pracują w bezpiecznym dla siebie zakresie
    20-80% -- co zresztą pokazują wieloletnie doświadczenia z HEV Toyoty, gdzie
    akumulatory nie wymagają wymiany nawet po 10 latach.Ja swojego PHEVa
    pompuję do 100% (pomijając opisywane hopki z BMU) i nadal, po 5 latach, mam
    w ponad 95% pojemne akumulatory.

    > Do tego dochodzi jeszcze podwyższone zużycie paliwa wynikające z faktu,
    > że napęd spalinowy musi przecież mierzyć się z dodatkowym obciążeniem
    > wynikającym nie tylko z doładowywania akumulatorów, ale też masy całego
    > napędu elektrycznego.

    Co jest oczywistą bzdurą, znowu, bo silnik spalinowy nie musi się mierzyć z
    dodatkowym obciążeniem, a jeśli nawet to pracuje z większą sprawnością --
    naładowane podczas tej pracy akumulatory zasilą za chwilę silnik
    elektryczny, ergo, ta energia nie jest tracona tak jak przy zwykłym
    spaliniaku pracującym na jałowo gdy stoi np. w korku albo pracuje podczas
    hamowania (bez odzysku energii). Sprawność tego systemu jest tu kluczem.
    HEV a nawet PHEV nie jest drastycznie cięższy, a nawet jeśli, to pomaga to
    z kolei przy odzysku energii przy hamowaniu.

    Żeby wyszły takie absurdy jak w przytoczonej prasówce to trzebaby
    faktycznie jechać w korku w trybie charge i co gorsza przedstawić wyniki
    emisji bez konsumpcji energii zebranej w akumulatorze.

    > adres do korespondencji na stronie gdybys jednak nadal odczuwal potrzebe
    > fachowej dyskusji z ekspertami

    Nie dyskutuję z "ekpertami", bo widać że do ekspertów to im daleko, tylko z
    takimi jak ty, co te głupoty bezsensownie powielają i jeszcze dorabiają
    swoje.

    --
    Pozdor
    Myjk